BRATISLAVA. Rozhodnutie, kto bude robiť vysvetľovaciu kampaň pred prijatím eura, sa opäť odďaľuje o niekoľko týždňov. Dôvodom zastavenia je námietka, ktorú podala bratislavská firma Renesans na Úrad pre verejné obstarávanie.
Firma Renesans poskytuje grafické a vydavateľské služby. Má dvoch spoločníkov. Jedným je bývalý predseda Rady STV Miroslav Kollár, druhým Stanislav Jendek. Ten hovorí, že Renesans sa zatiaľ do súťaže o euro kampaň neprihlásila. „Malá firma, ako je Renesans v tejto súťaži nemá šancu uspieť,“ povedal.
Podľa spolumajiteľa agentúry Creo/Young&Rubicam Michala Ruttkaya sú naopak podmienky súťaže o eurokampaň „liberálne“. Myslí tým na to, že o približne stotridsaťmiliónovú kampaň sa môžu uchádzať aj firmy, ktoré robili „len“ na kampani s nákladmi 60 miliónov korún.
Sám Jendek potvrdil, že námietky, ktoré podali na úrad, sa netýkajú kritéria veľkosti. „Týkajú sa napríklad spôsobu vyhodnocovania efektivity,“ dodal Jendek. Vyhodnocovať súťaž sa rozhodla komisia metódou súťažného dialógu. Odborníčka na metodiku z Úradu pre verejné obstarávanie povedala, že ide o „úplne novú metódu“. Pri vyhodnocovaní touto metódou sa konajú osobné rokovania s jednotlivými uchádzačmi, aby sa priamo ujasnili zložité technické alebo finančné záležitosti.
Kým Úrad pre verejné obstarávanie nerozhodne, či je námietka opodstatnená, nemôže komisia vyberať uchádzača. Do tendra je teraz prihlásených šesť firiem. Podľa hovorcu ministerstva financií Miroslava Šmála ide o „najväčšie firmy v tomto segmente“.
„Nemyslím si, že by podaná námietka viedla k zrušeniu aj druhého tendra,“ povedal hovorca ministerstva financií Miroslav Šmál. Argumentuje tým, že výhradu k podmienkam podala firma, ktorá nie je prihlásená do súťaže.
Víťaza z uchádzačov by chcela komisia vybrať do konca leta. O opodstatnenosti námietky úrad rozhodne v pondelok. „Ak Úrad pre verejné obstarávanie neuzná naše výhrady, neplánujeme sa do súťaže ani prihlasovať,“ tvrdí Jendek.