skazený pohľadom na deprimovaných manželov.
Preto to každoročné presviedčanie účastníkov o tom, o čom sami chcú byť presvedčení – že novinám sa darí lepšie ako kedykoľvek predtým a každý problém je len novou príležitosťou.
Nie je to tak. Tradičné seriózne noviny majú dôvod obávať sa budúcnosti. O raste môžu len snívať. Marketingové kampane, pridávanie filmov, hudby, uterákov a tanierov k novinám a súťaže o autá, dovolenky a milióny síce dokážu zlepšiť čísla, ale ak by všetci robili len kvalitné čítanie, buď by stagnovali alebo padali. Internet zas nedokáže zarobiť ani len porovnateľne veľa peňazí ako tlač a možno to nedokáže nikdy. Dokáže však na seba zarobiť, čo sa možno tlačeným novinám jedného dňa prestane dariť a bude rozumnejšie ich zavrieť. A v stánkoch predávať už len filmy, hudbu, uteráky a taniere.
Aj preto sa väčšina redakcii snaží vychádzať internetovému oddeleniu všemožne v ústrety. Raz sa jeho priazeň môže zísť. Tí, čo budú s kolegami z elektronického publikovania rozkmotrení, môžu ísť načas do bulváru. Ten sa číta v električke, pod pultom či na toalete, kde internet zatiaľ preniká pomalšie. Ľudia budú vždy chcieť čítať aktuálne informácie a vždy budú ochotní platiť tým, ktorí ich dokážu zaujímavo napísať. Profesionálne písané médiá teda určite prežijú.
Koľko ich bude, koľko v nich bude pracovať ľudí a koľko budú zarábať, to nevedia ani tí, čo si veria.
Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME