V hlavnom meste riešia hliadky mestskej polície týždenne do dvesto priestupkov parkovania motorových vozidiel na trávnatých plochách. Blokovacie zariadenie za týždeň použijú v 350 až 370 prípadoch. Odtiahnutých vozidiel je priemerne za týždeň 170 až 200. Mnohé spôsoby zaparkovania sú totiž porušením všeobecne záväzných nariadení, alebo aj zákona 315/1996 o premávke na pozemných komunikáciách.
V prípade parkovania na trávnikoch hrozí pokuta do výšky 1000 korún. Pokiaľ vodič pri parkovaní poruší spomínaný zákon, zaplatí ešte viac. Hovorca mestskej polície Peter Pleva dodáva: "Zákon nám umožňuje nasadiť na vozidlo blokovacie zariadenie, prípadne správca komunikácie môže vozidlo odtiahnuť a v takýchto prípadoch vodič okrem dvojtisícovej pokuty zaplatí aj za technickú realizáciu odťahu firme, ktorá ho vykonala, poplatok vo výške 2800 Sk." Zneužívanie miest vyhradených pre zdravotne postihnutých občanov sa tiež nevypláca. Aj v tomto prípade môže byť vozidlo odtiahnuté a v správnom konaní na dopravnom inšpektoráte vám môžu uložiť pokutu až do 10 000 korún.
V roku 1992 v časti centrálnej mestskej oblasti zriadili zónu s dopravným obmedzením, v ktorej je parkovanie spoplatnené. Situáciu začali riešiť aj tým, že sa pred takmer dvoma rokmi spustil Informačný parkovací systém, ktorý plní funkciu navigátora najmä pre ľudí, prichádzajúcich do Bratislavy zo zahraničia, či z iných regiónov Slovenska a tí ho aj intenzívne využívajú. Ďalším krokom k zlepšeniu parkovania je spolupráca s investormi na území hlavného mesta. Samospráva sa snaží s nimi dohodnúť, aby časť kapacity poskytli aj na parkovanie.