ŹILINA. Na Štúrovom námestí v Žiline sa začali prípravné práce spojené s výstavbou nákupného centra Aupark. Spoločnosť, ktorá ho plánuje postaviť, začala s terénnymi úpravami. Súd nevyhovel žiadosti mesta o predbežné opatrenie, ktoré malo zabrániť začatiu prác. Na rozhodnutie súdu, ktoré bude nasledovať po žalobe mesta, spoločnosť čakať nebude. Podľa prieskumu, ktorý si objednal investor, až 90 percent Žilinčanov nie je proti výstavbe nákupného centra.
Vyviezli zeminu
Úvodné práce investor napriek protestom občianskeho združenia Za krajšiu Žilinu začal. Zo Štúrovho námestia zatiaľ odviezli na skládku do Považského Chlmca štyri vozidlá zeminy. Práce ďalej nepokračujú.
„Ide o počiatočné výkopové práce a odvoz zeminy,“ informoval Miro Sedlák zo spoločnosti HB Reavis Group, ktorá je developerom žilinského Auparku. Investor podľa jeho slov postupoval v súlade s právoplatným povolením. Stavebné povolenia na výstavbu komunikácií, vodných stavieb a prekládky trakčných sietí už má. Povolenie na stavbu hlavného objektu ešte investor nedostal.
„Keď bude právoplatné stavebné povolenie na hlavný objekt, až vtedy začneme s jeho stavbou,“ povedal Sedlák.
Stavať chcú čo najskôr
Investor chce s výstavbou začať už tento mesiac, hneď ako získa právoplatné stavebné povolenie na hlavný objekt. O jeho vydaní teraz rozhoduje krajský stavebný úrad, ktorý vedie Eugen Kozáček. Práve on Auparku vydal stavebné povolenie ešte ako zamestnanec Mestského úradu v Žiline pod vedením Jána Slotu.
Problémom je doprava
Jednou z výhrad, ktoré má nové vedenie mesta, je nezvládnuté dopravné riešenie v okolí stavby.
„Som rád, že investor priznáva, že dopravná situácia nie je dobre vyriešená,“ hovorí primátor Ivan Harman. Mesto podľa neho vykonalo všetko, čo mohlo. Vrátane pokusu o dohodu v podobe zmeny rozmerov, umiestnenia či zníženia kapacity nákupného centra. Dohoda sa však nepodpísala. Príprava projektu je podľa Sedláka už tak ďaleko, že akákoľvek zmena by pre investora znamenala komplikácie. Dopravu plánujú riešiť rozšírením tých okolitých ciest, pri ktorých je to možné.
„Súčasťou dohody je optimalizácia dopravného riešenia,“ hovorí Sedlák.