e.
„Umenie je tu preto, aby sa nám neroztavili očné bulvy od tých hovadín v televízii a z filmov, na ktoré sa s potešením pozeráme, keď sa nepozeráme na umenie,“ hovorí v poslednom čísle umeleckého magazínu o umení zberateľ Charles Saatchi. Nie je tam náhodne.
FlashArt sa tentoraz zameriava na ekonomiku, respektíve na trh s umením. Prináša 5 teórií trhu (s podtitulom prečo sa trh s umením nemôže zrútiť, a prečo sa napriek tomu zrúti), správu o aukciách a tiež anketu s českými a slovenskými galeristami a zberateľmi, ktorí premýšľajú nad vzťahom umelcov a trhu, nad aukčnými spoločnosťami aj nad vzťahom teoretikov k medzinárodným veľtrhom.
Rozsiahly priestor dostáva text, ktorý mapuje urbanistický a kultúrny vývoj krajín bývalej Juhoslávie, a tiež článok o stave gruzínskeho umenia.
Zo slovenskej scény sa FlashArt venuje tvorbe Cyrila Blaža, Doroty Sadovskej a Alexeja Mlynárčika.
Nechýbajú prehľady najzaujímavejších výstav v Bratislave, Prahe, ale aj v Londýne, Los Angeles či v Puerto Ricu.
A napokon, tí, ktorí nestíhajú cestovať na Praguebienalle 3, kde má svoj film aj Vanesa Beecroft, vo FlashArte si môžu aspoň prečítať s ňou rozhovor o performance, hamburskom syndróme, Sudáne a čiernom Ježišovi. „Umenie chápem ako príležitosť vytvárať symboly a ikony a príbeh nechávam ako ich možnú, avšak nie jedinú interpretáciu,“ hovorí.
FlashArt 3– 4
vydavateľ a šéfredaktor Giancarlo Politi a Helena Kontová
Autor: jak