V sobotu zasiahla Národné divadlo tanečná hviezda z Kanady Compagnie Marie Chouinard s efektným, no predsa len chladným sólom Étude No. 1 a následne s oduševneným, primitívno-sexuálnym Chorálom, no potom ostala vo festivalovom programe smutná diera. Smutná preto, lebo nebola plánovaná.
Tanečné telesá z Francúzska, Švédska či Grécka museli organizátori po odklepnutí nečakane nízkeho grantu jednoducho vyškrtnúť z programu. Nie je to dobrá správa pre diváka, no ešte väčšie sklamanie prežívali organizátori a reakcie odvolaných súborov mali, pochopiteľne, od nadšenia tiež veľmi ďaleko.
Našťastie, už tento večer sa pohybový maratón rozbieha ďalej. Zo Slovenského národného divadla sa presúva do Slovenského rozhlasu, kde sa predstavenia začínajú o 20.00 h.
Bratislava v pohybe prináša okrem zahraničných produkcií aj slovenské. Dnešné predstavenie Jara Viňarského by sme mohli nazvať slovenským, ale bolo by to trochu zavádzajúce. Jeho tanečným domovom je totiž už dlhšie česká metropola.
Napokon, predstavenie Posledný krok pred, s ktorým dnes vystúpi, získalo vlani Cenu Sazky, „najvyššie ocenenie tvorivej práce v tanečnom odbore na území Českej republiky“ a tiež cenu diváka Českej tanečnej platformy.
Ak teda chceme hovoriť o domácom predstavení, treba zaostriť na piatok, keď vystúpi Debris Company s predstavením Dolcissime Sirene (na snímke Norberta Knapa).
(jak)
Autor: jak