Je jedno, aký si (Reklamou za porozumenie)

„Fúha,“ povedal som si, keď som po prvý raz zbadal reklamu dvoch objímajúcich sa fešákov, ktorá hlása: „Je jedno, aký si, ale nesmieš byť babrák“. Že by sa už aj na Slovensku niekto chcel začať profilovať ako gay friendly (ku gayom ústretová) spoločnosť?

Vôbec by to nebolo čudné. Niektoré firmy vo svete totiž už dávno pochopili, že gay komunita je atraktívnou cieľovou skupinou: jej členovia obyčajne udávajú módne trendy, oveľa viac cestujú, dobre zarábajú, sú lojálnejší k svojim značkám. „Hornbach sa teda riadne odviazal,“ pomyslel som si.

No potom sa v týždenníkoch objavil ďalší inzerát. Hendikepovaný muž v dielni. „Nikto nemôže tvrdiť, že na to nemáš. Nikto, okrem tvojho projektu.“ A potom zvláštne krásny potetovaný muž s nadváhou. V Nemecku tiež stará, ale naozaj veľmi stará starenka. Moslim. Ukrajinec... a odrazu kampaň nadobúda celkom iný rozmer.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Táto kampaň je o skutočných, reál­nych ľuďoch, takí, akí sú. Je o tolerancii k rôznorodosti a pestrosti. A tiež o hrdosti a sebavedomí. Cudzincom, gayom hendikepovaným, starým ľuďom a všetkým tým, ktorí bývajú podceňovaní či inak odstrkovaní, pomáha prekonať ich izolovanosť. A každého posmeľuje k realizácii svojich projektov.

Kto čo i len trocha pozná predošlé reklamy Hornbachu, musí uznať, že to nikdy nebolo nič umelé. Naopak, ich reklamy sú síce vždy tak trocha drsné, ale aj úprimné a ľudské.

Aký paradox! Za toleranciu a porozumenie tu nebojuje vládna inštitúcia, tretí sektor či politická strana, ale korporácia - sieť obchodov so stavebnými a zá­hradnými potrebami! Obdivuhodné.

(Jasné, že Hornbach tým chce prilákať do svojich obchodov viac zákazníkov. A myslíte si, že tým, čo majú plné ústa sociálnej spravodlivosti, ide o niečo iné?)

SkryťVypnúť reklamu


Autor: Marian Timoracký marketingový analytik, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 657
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 428
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 324
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 430
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 685
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 944
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu