Vôbec by to nebolo čudné. Niektoré firmy vo svete totiž už dávno pochopili, že gay komunita je atraktívnou cieľovou skupinou: jej členovia obyčajne udávajú módne trendy, oveľa viac cestujú, dobre zarábajú, sú lojálnejší k svojim značkám. „Hornbach sa teda riadne odviazal,“ pomyslel som si.
No potom sa v týždenníkoch objavil ďalší inzerát. Hendikepovaný muž v dielni. „Nikto nemôže tvrdiť, že na to nemáš. Nikto, okrem tvojho projektu.“ A potom zvláštne krásny potetovaný muž s nadváhou. V Nemecku tiež stará, ale naozaj veľmi stará starenka. Moslim. Ukrajinec... a odrazu kampaň nadobúda celkom iný rozmer.
Táto kampaň je o skutočných, reálnych ľuďoch, takí, akí sú. Je o tolerancii k rôznorodosti a pestrosti. A tiež o hrdosti a sebavedomí. Cudzincom, gayom hendikepovaným, starým ľuďom a všetkým tým, ktorí bývajú podceňovaní či inak odstrkovaní, pomáha prekonať ich izolovanosť. A každého posmeľuje k realizácii svojich projektov.
Kto čo i len trocha pozná predošlé reklamy Hornbachu, musí uznať, že to nikdy nebolo nič umelé. Naopak, ich reklamy sú síce vždy tak trocha drsné, ale aj úprimné a ľudské.
Aký paradox! Za toleranciu a porozumenie tu nebojuje vládna inštitúcia, tretí sektor či politická strana, ale korporácia - sieť obchodov so stavebnými a záhradnými potrebami! Obdivuhodné.
(Jasné, že Hornbach tým chce prilákať do svojich obchodov viac zákazníkov. A myslíte si, že tým, čo majú plné ústa sociálnej spravodlivosti, ide o niečo iné?)
Autor: Marian Timoracký marketingový analytik, United Consultants