BRATISLAVA. Volanie na zákaznícku infolinku mobilného operátora sa môže nečakane predražiť a klient nemusí ani získať požadované informácie. Denník SME oslovil čitateľ, ktorý sa v poslednú aprílovú nedeľu večer chcel spojiť s operátorom na infolinke mobilného operátora O2. Po dvadsiatich minútach, keď čakal na spojenie s operátorom, sa hovor nečakane skončil. Na jeho účte totiž ostali len tri haliere.
Všetci traja slovenskí mobilní operátori tvrdia, že priemerná čakacia lehota na spojenie s operátorom sa pohybuje od 15 do 20 sekúnd. Hovorkyňa O2 Hana Hejsková pripustila, že sa v čase, keď si klienti aktivovali zvýhodnené SIM karty O2 Jednotka, dĺžka čakania na spojenie s operátorom „o niečo“ predĺžila.
„Ešte sme sa nestretli s prípadom, aby klient čakal na spojenie s operátorom 20 alebo viac minút,“ povedal hovorca Orangeu Peter Tóth.
Volanie na infolinku O2 aj T-Mobilu z predplatenej karty je spoplatnené aj počas čakania na spojenie s operátorom. Na druhej strane, ak používatelia predplatenej karty Easy od T-Mobilu prejdú na jeden z paušálov, budú mať volania živému operátorovi zadarmo.
V Orangei sa platí len počas rozhovoru s operátorom, ale bez ohľadu na to, či má klient Primu, alebo paušálny program.
O2 zatiaľ paušálne služby neponúka. V odôvodnených prípadoch môže klient O2 získať späť kredit, ktorý sa mu vyčerpal počas čakania na spojenie s operátorom. „Rieši sa to individuálne,“ dodala Hejsková.
„Ak si zákazník Easy vyčerpá pri volaní na našu infolinku kredit, tento mu nebude vrátený,“ povedal hovorca T-Mobilu Andrej Gargulák.
Volania živým operátorom
Orange (Prima)
číslo 905
cena za minútu 3,00 Sk
TMobile (Easy)
číslo 12345
cena za minútu 3,60 Sk
O2 (Jednotka, Narovinu)
číslo 949
cena za minútu 1,95 Sk
Autor: ik