Časopis Nota bene si na seba zatiaľ nevie zarobiť. Sedemdesiat percent jeho príjmov tvorí predaj samotného časopisu, z inzercie je približne desať percent.
Zvyšok jeho vydavateľ združenie Proti prúdu dofinancúva z dvoch percent a zo štátnej dotácie. Vydavatelia veria, že projekt bude čoskoro úplne nezávislý od donorov, pomôcť v tom má práve zvýšenie inzertných príjmov. Nie je to nereálne, predaných inzerátov v poslednom období v časopise pribúda.
Dvojitý účinok alebo riziko poškodenia značky?
Mnohé firmy totiž pochopili, že inzerovanie v tomto časopise u čitateľov sa spája s charitou. „Podporia zaujímavý a životaschopný projekt a zároveň získavajú efektívny mediálny nastroj,“ hovorí Jaro Šípoš, ktorý má na starosti inzerciu.
Pravidelne v Nota bene inzerujú napríklad Motorola, Sky Europe, Baumit. Ako komunikačný nastroj využíva Nota Bene napríklad aj Nadácia Tatrabanky, Konto Orange, Slovensky paralympijský vybor i UNICEF.
Kto číta Nota bene
Strach mnohých značiek z Nota bene pretrváva. „Je ťažké presvedčiť niektoré firmy, aby u nás inzerovali, navyše niektoré firmy majú problém, že ich značka sa spojí s bezdomovcami,“ hovorí riaditeľ združenia Proti prúdu Martin Opeta.
Podľa poslednej vlny prieskumu MML-TGI je čítanosť Nota bene u populácie staršej ako štrnásť rokov takmer trojpercentná.
Priaznivkýň je viac medzi ženami ako mužmi. Sú to hlavne ľudia v produktívnom veku, hlavne so stredoškolským vzdelaním s maturitou alebo vysokoškolským, s čistým mesačným príjmom od 10– do 20–tisíc korún.
Najsilnejší je Nota bene v Bratislavskom a Prešovskom kraji.
Ako sa správajú čitateliaNota bene
98 percent kupujúcich časopis číta
59 percent kupujúcich si prečíta polovicu a viac článkov
44 percentám by neprekážal nárast inzercie
90 percent čitateľov číta rozhovory so zaujímavými ľuďmi, články o bezdomovectve a sociálnych problémoch
Zdroj: Gfk