Cesta k nezávislosti má viesť cez inzerciu

Nota bene má blízko k tomu, aby nepotreboval dary a žil len z predaja novín a inzertného priestoru.

Časopis Nota bene si na seba zatiaľ nevie zarobiť. Sedemdesiat percent jeho príjmov tvorí predaj samotného časopisu, z inzercie je približne desať percent.

Zvyšok jeho vydavateľ združenie Proti prúdu dofinancúva z dvoch percent a zo štátnej dotácie. Vydavatelia veria, že projekt bude čoskoro úplne nezávislý od donorov, pomôcť v tom má práve zvýšenie inzertných príjmov. Nie je to nereálne, predaných inzerátov v poslednom období v časopise pribúda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dvojitý účinok alebo riziko poškodenia značky?

SkryťVypnúť reklamu

Mnohé firmy totiž pochopili, že inzerovanie v tomto časopise u čitateľov sa spája s charitou. „Podporia zaujímavý a životaschopný projekt a zároveň získavajú efektívny mediálny nastroj,“ hovorí Jaro Šípoš, ktorý má na starosti inzerciu.

Pravidelne v Nota bene inzerujú napríklad Motorola, Sky Europe, Baumit. Ako komunikačný nastroj využíva Nota Bene napríklad aj Nadácia Tatrabanky, Konto Orange, Slovensky paralympijský vybor i UNICEF.

Kto číta Nota bene

Strach mnohých značiek z Nota bene pretrváva. „Je ťažké presvedčiť niektoré firmy, aby u nás inzerovali, navyše niektoré firmy majú problém, že ich značka sa spojí s bezdomovcami,“ hovorí riaditeľ združenia Proti prúdu Martin Opeta.

Podľa poslednej vlny prieskumu MML-TGI je čítanosť Nota bene u populácie staršej ako štrnásť rokov takmer trojpercentná.

SkryťVypnúť reklamu

Priaznivkýň je viac medzi ženami ako mužmi. Sú to hlavne ľudia v produktívnom veku, hlavne so stredoškolským vzdelaním s maturitou alebo vysokoškolským, s čistým mesačným príjmom od 10– do 20–tisíc korún.

Najsilnejší je Nota bene v Bratislavskom a Prešovskom kraji.

Ako sa správajú čitateliaNota bene

98 percent kupujúcich časopis číta

59 percent kupujúcich si prečíta polovicu a viac článkov

44 percentám by neprekážal nárast inzercie

90 percent čitateľov číta rozhovory so zaujímavými ľuďmi, články o bezdomovectve a sociálnych problémoch


Zdroj: Gfk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 840
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 115
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 921
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 813
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 241
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 337
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 206
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu