BRATISLAVA. Americká spoločnosť sa rozhodla uviesť aj na slovenskom trhu pôvodnú sklenenú fľašu s objemom 0,2 litra. „Staré štvrťlitrové fľaše“ sú postupne sťahované a budú nahradené novými. Veľkoobchodná cena balenia však ostáva podľa hovorcu CocaColy Slovakia Zdeňka Vilímeka rovnaká.
„Cena balenia je rovnaká, ale o konečnú finálnu cenu pre slovenského spotrebiteľa rozhoduje predajca,“ povedal Vilímek.
Spotrebiteľ teda buď zaplatí za jednotku objemu viac, alebo svoje marže znížia distribútori či koneční predajcovia.
Posilnenie značky
Prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu Pavol Konštiak si myslí, že v prípade CocaColy netreba vidieť v znížení objemu a neznížení ceny nič záludné. „Silná značka, akou je CocaCola, nerobí nič bez rozmýšľania. Všetko majú určite podložené výskumami alebo odskúšané v iných krajinách,“ povedal Konštiak. Myslí si, že spoločnosť sleduje zvýšenie podielu na trhu, alebo chce zaujať aj spotrebiteľov, ktorých doteraz neoslovila.
Vilímek odôvodňuje zníženie obsahu a nový dizajn fľaší posilnením značky Coca-Cola na slovenskom trhu. „V tomto konkrétnom prípade nejde o otázku zníženia obsahu, ale skutočne o uvedenie najklasickejšieho, najtradičnejšieho a historicky najznámejšieho balenia,“ povedal Vilímek.
Sklenenú kontúrovanú fľašu tzv. contour bottle totiž považuje za jeden z najosvedčenejších a najobľúbenejších symbolov značky. Nový dizajn nápoja, ktorý sa objavuje v súčasnosti na Slovensku, má podľa Vilímeka vyše 90–ročnú tradíciu.
Spoločnosť znížila objem fliaš Fanty a Spritu.
Riaditeľ reklamnej agentúry Publicis.Knut Marek Knut označil trh s nealkoholickými nápojmi za lukratívny segment. „Spoločnosti preto prichádzajú s novými nápadmi, ako zaujať. Buď ponúknu nové chute, alebo veľmi výrazné alebo luxusné obaly,“ povedal.
Spoločnosť Coca–Cola chce na Slovensku posilniť značku. V rebríčku globálnych značiek, ktoré uverejnil Financial Times, sa umiestnila na štvrtom mieste. V minulom roku bola jej hodnota vyše 44 miliárd dolárov (1,08 bilióna korún).
Najväčší konkurent CocaColy, firma PepsiCola (48. miesto, hodnota značky takmer 12 miliárd amerických dolárov) neuvažuje v súčasnosti na Slovensku o zásadných zmenách objemu fliaš.
Cena koly v podnikoch
Nápoje firmy Coca–Cola s nižším obsahom (0,2 litra) sú určená zatiaľ výlučne pre reštaurácie, kaviarne a bary. Nahradia štvrťlitrovú fľašu. Veľkoobchodná cena balenia dvojdecovej Coca–Coly bude rovnaká. V súčasnosti je to 14,04 koruny vrátane DPH. O konečnej finálnej cene nápoja pre slovenského spotrebiteľa rozhoduje predajca.
V nápojových lístkoch v Bratislave je prepísaný len obsah. Cena sa nemenila. V centre hlavného mesta sa zákazníci môžu stretnúť s cenou 38 korún za dva deci tohto nealkoholického nápoja.(vf)
Tradičná fľaša
Sklenená kontúrovaná fľaša s obsahom 0,2 litra bola uvedená na trh pred vyše 90 rokmi. Práve táto
fľaša sa stala podľa hovorcu Coca–Coly Slovakia Zdeňka Vilímeka doslova ikonou ich najslávnej značky. Silu a obľúbenosť tohto symbolu je možno pozorovať i v umení. „Veľa umelcov vrátane Andyho Warhola až po filmových režisérov svetových mien sa nechala inšpirovať práve našou kontúrovanou fľašou,“ povedal Vilímek.
(vf)
*