Google ovládol reklamu na webe

Väčšina sveta už vyhľadáva informácie cez Google a internetový gigant teraz robí všetko preto, aby podobne zdrvujúcu prevahu nad konkurentmi získal aj pri predaji internetovej reklamy.

Google najprv ponúkol možnosť informáciu vyhľadať. Potom pridal nástroje na to, ako ju spracovať. K webovej textovej reklame pridal predaj inzercie v tlači a rádiách. A najnovšie kúpil giganta bannerovej reklamy.Google najprv ponúkol možnosť informáciu vyhľadať. Potom pridal nástroje na to, ako ju spracovať. K webovej textovej reklame pridal predaj inzercie v tlači a rádiách. A najnovšie kúpil giganta bannerovej reklamy. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – AFP)

Google koncom minulého týždňa oznámil, že za 3,1 miliardy dolárov odkúpil spoločnosť Doubleclick, jednu z najstarších firiem na svete predávajúcich reklamu na internete. Vďaka akvizícii bude môcť Goog­le firmám ponúknuť oveľa širšie možnosti inzercie.

Okrem malých textových odkazov začne vo veľkom predávať aj klasické reklamné bannery a väčšie reklamné plochy.

Microsoft sa obáva

„Akvizícia vyvoláva vážne obavy o ohrozenie konkurencie a súkromia (na webe), lebo prepojením Google a Doubleclicku bude mať jediná firma bezprecedentnú kontrolu nad dodávaním online reklamy a prístup k obrovskému množstvu informácií o zákazníkoch,“ povedal ku kúpe viceprezident Microsoftu Brad Smith.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Microsoft sa o kúpu Double­clicku zaujímal tiež. V rokovaniach bolo aj Yahoo ako najtradičnejší súper Googlu. Neuspel ani gigant zábavného priemyslu Time Warner. Ani jedna z firiem totiž nebola schopná vyrovnať sa cene, ktorú za Doubleclick ponúkol Google.

Doubleclick je už legendou internetu. Je o tri roky starší než samotný Google a už od roku 1995 spravuje systém bannerových reklám na tisíckach stránok, pre ktoré robí sprostredkovateľa pri predaji reklamy.

V minulosti bol niekoľkokrát terčom kritiky za to, že sa snaží sledovať „stopu“ surfistov na internete tak, ako sa pohybujú zo stránky na stránku, aby zostavil ich profily. Ak napríklad niekto viackrát navštívil stránku o autách, Doubleclick sa mu snažil ponúkať reklamy na autá, aj keď navštívil ďalšie, s autami už nesúvisiace stránky.

SkryťVypnúť reklamu

Očakáva sa preto, že Google sa pokúsi zmeniť systém Doubleclicku tak, aby boli reklamy menej agresívne a viac súviseli s tým, čo surfisti práve hľadajú. Reklamné posolstvá by tak pravdepodobnejšie zasiahli surferov, čo sú inak v blokovaní reklamy a vyhýbaní sa jej vynaliezavejší ako ostatní ľudia.

Google už dlhšie agresívne investuje do firiem zaoberajú­cich sa reklamou vo všetkých typoch médií. Odkúpil napríklad spoločnosť predávajúcu inzerciu v rádiách, zaujíma sa aj o televíznu reklamu.

Minulý rok začala firma testovať aj systém, ktorý umožňuje firmám spolu s reklamami na webe nakupovať v Google aj reklamy v papierových novinách. Cieľom je vytvoriť z Google mediálny gigant, cez ktorý si budú firmy objednávať reklamu vo všetkých typoch médií.

SkryťVypnúť reklamu

V hotovosti a pohode

Najväčšou minuloročnou akvizíciou Google bola kúpa stránky s videami YouTube.com za 1,65 miliardy dolárov. Hodnota transakcie s Doublecli­ckom je takmer dvojnásobná. Navyše na rozdiel od YouTube nebude zaplatená v akciách Goog­le, ale v hotovosti.

No ani vyplatenie vyše troch miliárd dolárov nebude Googlu robiť nijaký problém. Firma mala koncom minulého na účtoch 11,2 miliardy dolárov v hotovosti a krátkodobých cenných papieroch a jej štvrťročné príjmy z reklamy stále rastú o desiatky percent. Šéf firmy sa dokonca pred mesiacom vyjadril, že mu „nie je úplne jasné, čo s hotovosťou robiť“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 846
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 076
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 924
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 821
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 191
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 340
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 300
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 194
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu