Na úvod treba publikum poštekliť

Viete zaujať prednáškou poslucháčov? Naučiť sa tomuto umeniu nie je nikdy na škodu. Ak ste to už niekedy skúsili, možno dokážete povedať, čo považujete za najdôležitejšiu časť prednášky?

Mýlia sa tí, ktorí si myslia, že najdôležitejšie je jadro s množstvom dôležitých informácií. Tvrdí to skúsený prednášateľ, univerzitný profesor Mario Klarer. Rozhodujúcou časťou je podľa Klarera úvod. Tam si totiž prednášateľ získa záujem ľudí, alebo ich okmažite dorazí siahodlhými a veľmi kompetentnými infomáciami skôr, než ich dokáže téma strhnúť. Mario Klarer, autor knižky „Pôsobivá prezentácia a prednáška v angličtine“, jednoznačne uprednostňuje americký štýl prednášky. Zrejme vie prečo - hosťoval na viacerých univerzitách v USA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tvrdí, že Američania sú oveľa úspešnejšími prednášateľmi ako Stredoeurópania. Američania sa totiž s úspešným modelom prednášky stretávajú prakticky už od detstva, a preto ho majú takpovediac v krvi. Používajú pritom, samozrejme, množstvo psychologických trikov, ktoré podľa Klarera spoľahlivo zafungujú aj pri akademicky vzdelaných odborníkoch. Svoje tvrdenia dokladá mnohými príkladmi a tipmi.

Napríklad použitie teasingu – slovo znamená v angličtine šteklenie, lákanie. „Vyskúšaným trikom je naznačiť to, čo bude nasledovať len do takej miery, že publikum bude chcieť vedieť viac; jeho pozornosť sa tým zvýši,“ to je jedna z Klarerových rád.

Úvodu venuje autor niekoľko kapitol a pomerne veľký priestor venuje autor zaslúžene aj neverbálnej komunikácii. Zaujímavá je aj kapitola o diskusii a strategickom zvládnutí nepríjemných otázok.

SkryťVypnúť reklamu

Keď k tomu pridáme ešte cvičenia, state o kultúrnych kompetenciách, o plánovaní prednášky a využívaní obrazu, máme pred sebou kompletný návod na dobrú „americkú“ prednášku, napísaný pomerne svižným štýlom.

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 073
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 985
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 142
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 021
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 944
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 068
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu