Blogy a firemná kultúra

Firmy na Západe si začínajú rýchlo uvedomovať, aký potenciál v sebe skrývajú stále obľúbenejšie blogy.

Môžu byť dobrým interným médiom pre získavanie spätnej väzby od zamestnancov alebo informovanie kolegov o veciach, ktoré by bolo príliš zdĺhavé šíriť e-mailom. Nemali by sa však stať verejným skladiskom nevraživých poznámok o zlých pracovných podmienkach alebo odkrývať dôležité firemné informácie.

Veľké firmy, napríklad IBM, Sun Microsystems alebo Hill & Knowlton, už majú pravidlá pre oblasť blogov. Ich cieľom je zdôrazniť nebezpečenstvo straty kontroly firmy nad dôvernými informáciami. Zamestnanec, ktorý píše vo svojom blogu o firemných záležitostiach, môže byť aj prepustený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vytvárať také pravidlá je veľmi ťažké. Nemali by byť príliš reštriktívne vzhľadom k firemnej kultúre, ale i zákonným normám. Odborníci považujú za vhodný model politiku IBM. Mnoho jej princípov totiž vychádza zo zdravého rozumu, napríklad keď žiada, aby autor v blogu špecifikoval, že nevyjadruje názory firmy, ale iba svoje vlastné.

Zamestnanci IBM sú osobne zodpovední za to, čo napíšu vo svojich blogoch. Ak chcú písať o IBM, majú povinnosť zverejniť svoje meno a pozíciu. Sú povinní dodržiavať autorské práva a finančné predpisy. Nemôžu zverejňovať dôverné firemné informácie, uvádzať klientov, partnerov alebo dodávateľov bez ich súhlasu. Vo svojich príspevkoch sa musia zdržať neetického správania, osobných útokov, obscénností a venovať zvláštnu pozornosť vyjadrovaniu o témach, ako je politika alebo náboženstvo. Ak prídu na vlastné chyby, musia ich neodkladne odstrániť.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade interných blogov by mal manažment firmy začať tým, že formuluje pravidlá pre to, aké informácie sú pre tieto účely užitočné. Napriek tomu je však potrebné zachovať trpezlivosť a dôležité informácie najprv paralelne rozosielať tiež e-mailom alebo inými kanálmi. Pravidlá pre blogy, ktoré si zamestnanci zakladajú mimo firmu, pomôžu do istej miery minimalizovať kritiku a zabrániť šíreniu dôverných informácií. Ak však firma o sebe na internete nachádza nelichotivé správy, vždy by sa mala zamyslieť, či na nich nie je niečo pravdivé.

Autor: Zdroj: Learning Circuits, infoservis.insite.cz

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 073
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 985
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 142
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 021
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 944
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 068
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu