júla, a po tej istej trase, na ulici 17. júna, nahlásili skôr. Berlínskej polícii nezostalo nič iné, ako rozhodnúť podľa pravidla „kto skôr príde, ten skôr melie“.
Na zákaz Love Parade v klasickom termíne – druhá júlová sobota – reagovali medzitým viaceré nemecké mestá. Sprievod by radi privítali v Düsseldorfe, Kolíne nad Rýnom, vo Frankfurte či v Lipsku. Berlínčania sa však len tak rýchlo svojej megapárty nevzdajú. Okrem alternatívnych trás, napríklad na letisku Tempelhof či na Karl-Marx-Alle, kde sa kedysi konali komunistické sprievody, sa uvažuje aj o preložení termínu na nasledujúcu sobotu – 21. júl. Organizátori však naďalej trvajú na pôvodnom pláne, a tak nie je vylúčené, že sa celá kauza skončí pred súdom.
Pre budúcnosť si „raveri“ nedajú urobiť škrt cez rozpočet. Termíny Love Parade nahlásili preventívne už teraz na najbližších päť rokov.
Z hlúčika nadšencov v roku 1989 sa za posledné roky stal „sprievod lásky“ najmohutnejšou demonštráciou v Nemecku. Tradične každú druhú sobotu v júli zaplavovali Berlín „raveri“ z celého sveta. Vlani sa na Love Parade za ohlušujúcich technorytmov zúčastnilo 1,3 milióna mladých ľudí, vyše stotisíc pricestovalo zo zahraničia. Berlín si vytvoril nový imidž „mladej metropoly otvorenej svetu“, čo uznali aj politici. Okrem toho je Love Parade príťažlivá aj z ekonomického hľadiska. Kúpna sila „technokratov“, ktorí v meste samozrejme nezostanú len jeden deň, sa odhaduje na 150 až 250 miliónov mariek.
Pre ochranárov občianskej iniciatívy Zachráňte Tiergarten sú však tŕňom v oku vedľajšie účinky láskyplného sprievodu: zdevastované kríky, stromy a trávniky, ktoré mnohým účastníkom slúžia ako toalety. Len vlani vraj po sebe nechali vyše 250 ton odpadu. O jeho odstránenie sa postarali mestskí smetiari. Päť hektárov zelene mestského parku Tiergarten, ktorého osou je ulica 17. júna, však zničili.
PRE SME- VLADIMÍR MÜLLER, Berlín