Na správnom mieste. A predsa mimo

Na bilbordoch sme už veru mali možnosť vidieť kadečo: krásne slečny, šťastných ľudí s telefónmi i bez nich, autá, holé zadky, politikov... a najnovšie aj totálnu stanicu. Áno, ponuka na „špičkovú plne robotizovanú totálnu stanicu ... už od 463 000 Sk“ vis

í na jednom bratislavskom bilborde.

Najprv mi prebleslo hlavou, že mi niečo muselo uniknúť. Nejaká nová technologická vychytávka, niečo totálne nové. Že by zariadenie, ktoré má pod kontrolou všetky domáce digitálne prístroje? Za tú cenu by to skôr mohlo byť čosi, čo bezpodmienečne, absolútne a totálne nahrádza akékoľvek ďalšie prístroje. Alebo niečo, čo na oblohe vyhľadáva a dokáže zlikvidovať rakety vypálené z nepriateľského územia?

Vzápätí mi však došlo, že adresátom tejto reklamy nebudem ja, ale skôr tí, čo navštevujú Katastrálny úrad, oproti ktorému je bilbord umiestnený. Ako som sa dozvedel z webu, totálna stanica je terminus technicus pre prístroj, ktorý sa používa v inžinierskej geodézii. Geodeti, tým je táto reklama určená.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z marketingového hľadiska je snaha umiestniť ponuku cielene na miesta, kde sa vyskytuje cieľová skupina, správna. Nemenej dôležitý je však aj výber adekvátnych foriem oslovenia. Bilbord, čo ako cielene vybratý, je na takto úzko definovanú cieľovú skupinu prisilným kalibrom. Je to ako keby firma predávajúce zubárske kreslá umiestnila svoje bilbordy určené stomatológom v okolí zubných ambulancií, alebo firma vyrábajúca loptičky pre žonglérov do blízkosti cirkusov. Načo?

V prípade firiem, ktoré svoje produkty nepredávajú konečným spotrebiteľom, ale firmám, je oveľa efektívnejším nástrojom direct marketing. To znamená, že ak chcete niečo predať geodetom (stomatológom, žonglérom, ...), choďte za nimi a oslovte ich priamo.

Autor: Marian Timoracký marketingový analytik United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu