í na jednom bratislavskom bilborde.
Najprv mi prebleslo hlavou, že mi niečo muselo uniknúť. Nejaká nová technologická vychytávka, niečo totálne nové. Že by zariadenie, ktoré má pod kontrolou všetky domáce digitálne prístroje? Za tú cenu by to skôr mohlo byť čosi, čo bezpodmienečne, absolútne a totálne nahrádza akékoľvek ďalšie prístroje. Alebo niečo, čo na oblohe vyhľadáva a dokáže zlikvidovať rakety vypálené z nepriateľského územia?
Vzápätí mi však došlo, že adresátom tejto reklamy nebudem ja, ale skôr tí, čo navštevujú Katastrálny úrad, oproti ktorému je bilbord umiestnený. Ako som sa dozvedel z webu, totálna stanica je terminus technicus pre prístroj, ktorý sa používa v inžinierskej geodézii. Geodeti, tým je táto reklama určená.
Z marketingového hľadiska je snaha umiestniť ponuku cielene na miesta, kde sa vyskytuje cieľová skupina, správna. Nemenej dôležitý je však aj výber adekvátnych foriem oslovenia. Bilbord, čo ako cielene vybratý, je na takto úzko definovanú cieľovú skupinu prisilným kalibrom. Je to ako keby firma predávajúce zubárske kreslá umiestnila svoje bilbordy určené stomatológom v okolí zubných ambulancií, alebo firma vyrábajúca loptičky pre žonglérov do blízkosti cirkusov. Načo?
V prípade firiem, ktoré svoje produkty nepredávajú konečným spotrebiteľom, ale firmám, je oveľa efektívnejším nástrojom direct marketing. To znamená, že ak chcete niečo predať geodetom (stomatológom, žonglérom, ...), choďte za nimi a oslovte ich priamo.
Autor: Marian Timoracký marketingový analytik United Consultants