Menej je aj v reklame niekedy viac

Každá značka niečo sľubuje. Mladistvý vzhľad. Prirodzenú bielosť zubov. Bezpečnosť, dynamiku a luxus. Dlhotrvajúcu sviežosť vlasov. Pozdvihnutie nálady. Splnenie snov. Jednoduchší život ... Takýto sľub je spravidla základným princípom, podstatou danej zna

čky a zároveň je aj tým, čo ju odlišuje od konkurencie.

Reklama má za úlohu „zdramatizovať“ sľub značky, ozvláštniť, urobiť ho príťažlivým pre spotrebiteľov. Napríklad výrobca pleťových krémov. Svoj sľub môže zdramatizovať takto: „Vyzerať mlado je prianie každej ženy“, takto: „(náš krém - pozn. autora) Posilňuje štruktúru vlákien v pleti, vypína vrásky a spevňuje pokožku“, alebo takto: „Rozlúštili sme kód starnutia!“ Prvá možnosť dramatizácie je príliš všeobecná, druhá zasa naopak - príliš konkrétna, komplikovaná. Tretia - to je zásah do čierneho. Je to zaujímavé, vyjadruje to prvok výnimočnosti značky a je to presne o tom, o čom to má byť - o tajomstve mladosti. K tomu ešte výstižný vizuál a je na svete ďalšia skvelá reklama!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mnohí zadávatelia však cítia potrebu o svojom výrobku v reklame toho povedať čo najviac a jej tvorcov dotlačiť do používania „call to action“ - rôznych výziev na akciu (nie je to prípad vyššie uvedenej reklamy pleťového krému). Čo ak by náhodou spotrebitelia nevedeli, čo majú po pozretí si reklamy urobiť? A tak reklama doslova rozkazuje: „Predstavte si!“, „Vyskúšajte!“, „Stiahnite si!“, „Volajte!“, „Využite!“, „Buďte „in“!“, „Bavte sa!“, „Užite si!“, „Objavte novú dimenziu!“, „Otvorte priestor!“, „Buďte chytrí!“, „Získajte viac. Ešte viac. Ešte...!“. „Milujte každý deň!“ A ak by ani to spotrebiteľov neprimalo k akcii, tak sa pre istotu použijú motivačné prvky: „Získajte darček zadarmo“, „Vyberte si z akciovej ponuky“, „Pošlite prázdnu SMS“, „Využite bezplatné konzultácie“, a pod. Ani to však niektorým zadávateľom nestačí a chcú mať ešte väčšiu istotu, že ich reklama bude fungovať. Vytasia na spotrebiteľa zbrane ťažkého kalibru, ktorým naozaj len málokto odolá: „Teraz máte životnú šancu!“ alebo „Posledná šanca vytočiť si na kolese šťastia 100 percent !“

SkryťVypnúť reklamu

Existuje, pravda, aj iný, celkom odlišný spôsob odrovnania spotrebiteľov: „Oci, mám Axu“ alebo: „Windows Vista je tu. Wow“ - a všetci padnú na zadok.

Autor: Marian Timoracký marketingový analytik United consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 661
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 432
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 334
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 431
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 674
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 947
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 248
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu