BRATISLAVA. Z rastu slovenského reklamného trhu v roku 2006 ťažili najviac elektronické médiá. Ukázali to zverejnené odhady mesačníka Stratégie a údaje TNS Slovakia. Podľa Stratégií získali médiá v roku 2006 z príjmov z reklamy spolu asi 8,43 miliardy korún, čo je takmer o 11 percent viac ako v roku 2005.
Najväčší nárast príjmov zaznamenali televízie, ktoré medziročne vzrástli o takmer 14 percent a získali tak o vyše 450 miliónov korún navyše oproti roku 2005. Lídrom trhu je Markíza s viac ako 55–percentným podielom na trhu, približne štvrtina patrí TV JOJ a na treťom mieste je STV s podielom 18 percent. Darilo sa aj internetu, ktorý získal o 33 percent viac. Menší nárast zaznamenala tlač (5,9 percenta) a rádiá (5,6 percenta). Údaje sú v rovine odhadov.
Podľa TNS stúpol objem reklamy v médiách za rok 2006 z 29 na 35 miliárd. Pri určovaní objemu reklamy v médiách sa sleduje hodnota priestoru pre reklamu na základe platných cenníkov médií. Nezohľadňujú sa bartre či zľavy. Reálny tok peňazí v reklame je oproti odhadu nižší - podľa Stratégií približne len štvrtina.
Autor: hr