Reklamný trh rastie

Najväčší nárast príjmov z reklamy mali minulý rok televízie.

BRATISLAVA. Z rastu slovenského reklamného trhu v roku 2006 ťažili najviac elektronické médiá. Ukázali to zverejnené odhady mesačníka Stratégie a údaje TNS Slovakia. Podľa Stratégií získali médiá v roku 2006 z príjmov z reklamy spolu asi 8,43 miliardy korún, čo je takmer o 11 percent viac ako v roku 2005.

Najväčší nárast príjmov zaznamenali televízie, ktoré medziročne vzrástli o takmer 14 percent a získali tak o vyše 450 miliónov korún navyše oproti roku 2005. Lídrom trhu je Markíza s viac ako 55–percentným podielom na trhu, približne štvrtina patrí TV JOJ a na treťom mieste je STV s podielom 18 percent. Darilo sa aj internetu, ktorý získal o 33 percent viac. Menší nárast zaznamenala tlač (5,9 percenta) a rádiá (5,6 percenta). Údaje sú v rovine odhadov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa TNS stúpol objem reklamy v médiách za rok 2006 z 29 na 35 miliárd. Pri určovaní objemu reklamy v médiách sa sleduje hodnota priestoru pre reklamu na základe platných cenníkov médií. Nezohľadňujú sa bartre či zľavy. Reálny tok peňazí v reklame je oproti odhadu nižší - podľa Stratégií približne len štvrtina.

Autor: hr

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 650
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 420
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 306
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 425
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 261
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu