Obchody chystajú kampaň k euru

Zaokrúhľovanie cien niektorých tovarov pri prechode na euro môže vyvolať nevôľu zákazníkov. Obchodníci budú musieť zdraženie vysvetľovať.

BRATISLAVA. Obchodné spoločnosti budú mať totiž dôležitú úlohu pri zavádzaní eura. Budú súčasťou distribúcie euro peňazí a pri dvojakom oceňovaní tovarov budú musieť so zákazníkmi riešiť zaokruhľovanie cien niektorých tovarov.

Jednokorunový rožok pri kurze 33 korún za euro by mal stáť 3,3 centu, po zaokrúhlení pravdepodobne štyri centy. Zaokrúhlenie ceny spôsobí, že upravená cena bude vnímaná ako 20–percentné zvýšenie. Obchodné reťazce tak budú čeliť kritike zákazníkov. Podpredseda predstavenstva COOP Jednota Martin Katriak si preto myslí, že suma 180 miliónov korún, ktorú chce dať vláda na informovanie, je nedostatočná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Katriak odhaduje, že náklady systému COOP Jednota na Slovensku na zavedenie euro meny môžu dosiahnuť výšku približne 300 miliónov korún. „Na informačnú kampaň, vzdelávanie zamestnancov investujeme zhruba 20 až 30 miliónov korún,“ povedal Katriak.

Splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát nevidí priestor na kritiku. Peniaze vyčlenené na kampaň považuje za dostatočné. „Suma je realistická a dá sa z nej spraviť kvalitná kampaň, kde bude občanom všetko dostatočne vysvetlené,“ povedal Barát. Slovensko pritom bude vychádzať zo skúseností ostatných členských štátov pri zavádzaní eura. Špecifické informácie si podľa Baráta budú musieť šíriť organizácie samy.

Spoločnosť Tesco chce tiež zohrávať aktívnu rolu v prechode koruny na euro. Bude vychádzať zo skúseností iných krajín. „Nepredpokladáme však vlastnú informačnú kampaň,“ povedala hovorkyňa Tesco Oľga Hrnčiarová. V súčasnosti spoločnosť analyzuje situáciu a hodnotí konkrétne dosahy.

SkryťVypnúť reklamu

Informovať zákazníkov o prechode na novú menu chce aj obchodný reťazec Kaufland. Spoločnosť sumu na osvetu nespresnila. (vf)

V pôvodnej verzii textu sme namiesto 3,3 centu uviedli chybne číslo 33 centov, opravené o 12.54 h
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 694
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 679
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 741
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 703
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 695
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 266
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 223
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 302
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu