Ani z voza, ani na voz - alebo - koho z voza a koho pred voz

Predstavte si svoju spoločnosť ako voz, ktorý je potrebné dostať na vrchol kopca. Vy a vaši zamestnanci ste tí, ktorí túto náročnú úlohu majú zvládnuť. Určite nie je potrebné nikoho presviedčať, že nie každý sa stavia k tejto úlohe rovnakým spôsobom.

Len niekoľkí sú tí naozajstní ťa-húni - niektorí sa len vezú a potom tu máme aj takých, ktorí celé snaženie brzdia. Pomocou Performie sa naučíte nachádzať spolupracovníkov, ktorí tento voz

budú neúnavne ťahať dopredu spolu s vami.

Zisťovanie skutočných

výsledkov

Je veľmi dôležité vziať do úvahy skutočné výsledky človeka predtým, ako ho zamestnáte alebo povýšite. To, že už v minulosti pracoval, a vie to preukázať, je mimoriadne dôležité. Kto chce do svojho futbalového mužstva zamestnať útočníka, ktorý nikdy nedal gól? Kto chce zamestnať obchodného riaditeľa, ktorý vo svojej oblasti nikdy nezvýšil predaj? Alebo kto chce zamestnať výrobného riaditeľa, ktorý

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

nikdy nerozbiehal žiadnu výrobu?

Aj keď mnohí súhlasia s tým, že je dôležité to vedieť, napriek tomu si veľa personalistov ani riaditeľov neoverí, aké výsledky dosahovali v minulosti záujemcovia o prácu v ich firme. To vedie k nákladným a zbytočným chybám a namiesto tímu, ktorý spoločne ťahá ten pomyselný voz, je často v spoločnom záprahu len časť spolupracovníkov. Je štatisticky dokázané, že 20 percent personálu vytvára 80 percent výkonov spoločnosti. Je tu však cesta, ako zvýšiť podiel tých, ktorí tvoria záprah a sú pred vozom. Jednou z možností je zisťovanie a overovanie produktívnosti. Malo by byť záujmom každého šéfa znižovať podiel tých, ktorí sa vezú

a nepripustiť do skupiny tých, ktorí

"pracujú" proti úsiliu

ostatných. Tí môžu dokonca spôsobiť, že sa náš voz ocitne v závoze - a už naši dedovia vedeli, že vtedy sa voz ťahá

SkryťVypnúť reklamu

veľmi ťažko a niekedy ani nie je možné dostať ho na rovnú cestu.

Efektívne riešenie pre výber

zamestnancov

Je pomerne jednoduché preveriť si dosahovanie skutočných výsledkov. O dobrej produkcii určite svedčí, ak človek nemá žiadne problémy preukázať, že v predchádzajúcich zamestna-niach mal vysokú úroveň produkcie,

a teda dosahoval dobré výsledky. Dobrým ukazovateľom a nespornou výhodou je, ak sa počas rokov osobná

produkcia zlepšovala. Je dobré si

všímať aj to, či váš kandidát v minulosti zvládal aj zložité situácie. Ak je človek naozaj produktívny, tak pri popise svojej osobnej produkcie nemá žiadne

"biele miesta", ktoré nemôžu byť jednoducho vysvetlené. Nie je vôbec zvláštne, že taký človek preukazuje zrejmý záujem v časti pohovoru, ktorý sa dotýka produktivity a výsledkov. Produktívni ľudia si zväčša veľmi dobre pamätajú svoje výsledky. Veď napríklad, kto by zabudol, že vo svojej kariére vyhral Wimbledon?

SkryťVypnúť reklamu

Vyvarujte sa toho, aby ste začlenili do svojho tímu ľudí, ktorí nedokážu poskytnúť žiaden dôkaz úspechu v predchádzajúcich zamestnaniach a nedo-siahli žiadne dobré výsledky. Zlým ukazovateľom je tiež to, ak sa počas uplynulých rokov osobné výsledky

znižovali. Neproduktívna osoba nedokáže vysvetliť, ako sa dopracovala

k takýmto nelichotivým výsledkom. V týchto prípadoch je často obviňovaný zlý manažment alebo produkt neschopný realizácie na trhu. Buďte si istý, že neuplynie dlhý čas a v mysli tohto človeka budete aj vy zlý manažér, zlé budú aj vaše produkty, a preto ich nebude možné presadiť na trhu. Neproduktívny človek má veľké problémy definovať, aké výsledky vytvoril. Takýto človek len zriedka zvládol zložité úlohy a preto bude mať v osobnej produkcii biele miesta, ktoré sa nedajú vysvetliť.

SkryťVypnúť reklamu

Máme pre vás jednu radu: Môže kandidát preukázať, že dosahoval dobré výsledky, dal vám jasný a akceptovateľný popis týchto výsledkov?

Ak ÁNO, pokračujte v začatom procese, aby ste sa dozvedeli ďalšie veci, ktoré potrebujete vedieť. Ak NIE, poďakujte sa osobe, že prejavil záujem

a ukončite začatý proces. Nezabudnite, že je veľmi dôležité verifikovať všetky získané údaje.

Ing. Štefan Matús

Performia s.r.o.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu