Spoločnosti, ktoré sa chcú venovať aktivitám smerujúcim k rozvoju "core businesses" dnes už bežne spolupracujú s personálno-poradenskými spoločnosťami. Očakávajú od nich predovšetkým včasné a kvalitné služby, spolu s inovatívnymi riešeniami poskytujúcimi obom partnerom konkurenčnú výhodu
na trhu práce.
Pre komunikáciu o prebiehajúcich procesoch vzájomnej spolupráce medzi personálno-poradenskou spoločnosťou a jej klientom je kritických niekoľko bodov. Údaje, ktoré si medzi sebou spoločnosti vy-mieňajú, musia byť v ktoromkoľvek momente aktuálne. Okrem iného musia byť transparentné a zrozumiteľné, aby ich užívateľ nepotreboval
ďalšie spresnenia a vysvet-
lenia predlžujúce rozhodovanie a tým aj napredovanie spoločného projektu. Informácie musia byť k dispozícii kedykoľvek a pre každého, kto s nimi pracuje, bez ohľadu na prítomnosť zástupcov jednotlivých strán. Dôležitou súčasťou vzájomnej spolupráce sa stáva nevyhnutnosť sledovania histórie a napredovania realizovaných projektov, pretože bez kvalitných sumárnych štatistík je spolupráca prakticky nemerateľná.
Stretli ste sa už s využívaním IT riešení pri spolu-
práci s personálno-poradenskými spoločnosťami? Koľko dôležitých projektov v oblasti vyhľadávania a výberu kandidátov alebo personálneho lízingu vo vašej spoločnosti bolo
realizovaných za podpory špe-
cializovaných IT riešení? Tak-zvané "end-to-end" technologické IT riešenia v tejto oblasti ponúkajú pre svojich užívateľov dva moduly spolupráce - vyhľadávania a výber a/alebo personálny lízing a s tým spojené dočasné prideľovanie zamestnancov. Štandardne ide o systémy, ku ktorým majú preddefinovaní užívatelia prís-tup na základe užívateľského mena a hesla z akéhokoľvek miesta cez web pripojenie.
V module určenom pre vyhľadávanie a výber je možné zo strany klienta priamo prostredníctvom tohto systému zadávať požiadavky na práve otvorené pracovné pozície.
Personálno-poradenská spoločnosť je následne schopná na základe informácií dostupných v systéme ponúknuť svojmu klientovi ako odpoveď na zadanú požiadavku potenciálnych kandidátov priamo ich zaradením do systému. Obaja obchodní partneri majú možnosť sledovať takmer "on-line" vývoj projektu a mať k dispozícii štatistiky ako napríklad počet otvorených pozícií, doba trvania výberu, počet odporučených kandidátov a podobne.
Aké jednoduché! Klient nepotrebuje telefonovať, aby kandidátov akceptoval alebo od-mietol. Všetko prebieha elektronicky a v reálnom čase. V module pre dočasné prideľovanie zamestnancov je odbú-raná akákoľvek papierová administratíva a posielanie údajov o zamestnancoch a ich
podmienkach prostredníctvom
e-mailov.
Schvaľovanie dochádzky či ostatných výdavkov si nevyžaduje od manažéra opustiť svoju stoličku. Stačí iba jedno kliknutie a personálno-poradenská spoločnosť má okamžite k dispozícii informácie potrebné pre vyplatenie miezd alebo
zúčtovanie služobnej cesty.
Profesionáli v poskytovaní inovatívnych HR riešení takýto spôsob práce už poznajú a využívajú. Excel bol špičkou
v 90-tych rokoch a nie dnes.
Je načase začať využívať
"end-to-end" riešenia už dnes, kým sa o nich píše ako o špičke v poskytovaní HR riešení
pre 21. storočie.
Boris Lukáč
Zuzana Balejová
Manpower Slovensko