Spojené štáty zápasia so starnúcou pracovnou silou. Silná generácia zamestnancov narodených po druhej svetovej vojne sa blíži k dôchodkovému veku a mladších zamestnancov nie je toľko, aby zaplnili prázdne miesta. Niektoré štúdie varujú, že na konci tohto desaťročia bude len v USA chýbať 10 miliónov zamestnancov. Netreba však robiť paniku. Ešte je čas, aby firmy zvážili svoje potreby na budúce roky a siahli po starších zamestnancoch.
I keď dnešných päťdesiatnikov považujeme všeobecne za nákladnejších a menej produktívnych, nie je správne generalizovať. Skúsenosti z týchto dní dokonca potvrdzujú opak - a to fakt, že starší zamestnanci môžu pracovať veľmi efektívne. Firmy by mali brať ako šťastie, že väčšina zamestnancov v tomto veku nechce odchádzať predčasne do penzie, pretože svojimi kvalitami často prekonajú dravú mladosť.
Skúsenosti
Zamestnanci v preddôchodkovom veku majú za sebou roky praxe a nebudú sa už pokúšať "znovu vymyslieť koleso".
Pracovná etika
Zamestnanci starší ako päťdesiat rokov sú spoľahlivejší a vytrvalejší a dokážu na svojich úlohách pracovať sústredene. Sú tak
dobrým modelom pre mladších.
Zákaznícke služby
Firmy najímajú starších zamestnancov do tejto oblasti, pretože sú emocionálne vyzretejší a môžu lepšie naväzovať vzťahy so zákazníkmi. S vekom sa naviac zdokonaľuje verbálna komunikácia.
Identifikácia so zákazníkmi
Firmy najímajú viac starších zamestnancov, pretože sa dokážu lepšie identifikovať s potrebami zákazníkov.
Lojalita
Na rozdiel od mladších majú starší zamestnanci menšiu tendenciu meniť zamestnávateľa. Menšia fluktuácia, samozrejme, znižuje náklady.
Motivácia
Starší zamestnanci patria medzi tých, ktorí sú najviac motivovaní.
Zdroj: Business Know-How