Ak je pravda, že umenie by malo slúžiť nielen ako obraz doby, ale aj ako nástroj na jej pochopenie, potom graffiti sú jednou z najpresnejších ilustrácií dneška. Ako takáto ilustrácia vyzerá v uliciach a na vlakoch teraz, sa snaží priblížiť nový graffiti magazín Writepower.
Po približne osemročnej pauze od počinu Art Attack je tu tak znovu prítomný pokus o zmapovanie stavu tejto kontroverznej umeleckej scény. Ak však odhliadneme od spôsobu, akým tieto diela a dielka vznikajú, a sústredíme sa len na výtvarný aspekt, môžeme hovoriť o rôznorodosti prístupov, aké pri týchto štylizovaných prepisoch mien nájdeme.
I keď sa dnes stále častejšie ozývajú hlasy, že zlaté obdobie slovenskej i spriaznenej českej scény patrí do obdobia druhej polovice deväťdesiatych rokov, môžeme odsledovať istý vývoj. Niektorí autori dospeli, z talentov minulosti sa stali autority a vo všeobecnosti sa vyčistil štýl a tvar písmen.
Graffiti sa akoby stali čitateľnejšími a formálne i typograficky premyslenejšími. Cenou za to je však menšia odvaha experimentovať aj zagresívnenie prístupu k veci, ktoré má do istej miery na svedomí i prísnejšia legislatíva.
Writepower je projekt relatívne úzkej skupiny ľudí. Nemožno pri ňom preto vravieť o nejakej univerzálnej ilustrácii slovenských graffiti, zameraný je skôr na Bratislavu a agresívnejšie „žánre“ ako vlaky a ulice.
Produkcie na „legálnych“ plochách sú v menšine, ale aj tak možno hovoriť o vysokej úrovni slovenských malieb. Žiaľ, pre našu konzervatívnu krajinu je umelecký aspekt takýchto malieb až druhoradý.
Krásno je vždy otázkou individuálneho vkusu. Pri graffiti môžeme vravieť o poškodzovaní cudzieho majetku, no môžeme ich vnímať len ako výtvarný prejav. K takémuto uhlu pohľadu napokon pomáha aj lastovička v podobe časopisu Writepower.