Imola prechádza rozsiahlou premenou paddockovej a garážovej infraštruktúry a zmení sa aj posledný úsek trate od zákruty Rivazza po štartovú rovinku. Paddock bol kvôli rieke Tamburello primalý, a tak ho celý presunuli do voľnejšieho priestranstva medzi onou Rivazzou a poslednou šikanou Variante Bassa.
Z finančných dôvodov si Hockenheim nedokázal udržať Veľkú cenu Nemecka, ktorá sa tento rok presúva na Nürburgring. Nemcom tak ostáva už len jedna Grand Prix, ktorá sa o rok vráti na Hockenheim a potom si ju budú tieto dva okruhy striedať.
Obľúbenej trati v Suzuke odzvonilo, i keď je možné, že sa o rok vráti späť ako Veľká cena Ázie či Pacifiku. Nahradí ju moderná trať Fudži Speedway, dejisko Veľkej ceny Japonska 1976 a 1977. Nezáživný, daždivý, nudný okruh na úpätí hory Fudži je klasickým dielom architekta súčasných okruhov Hermanna Tilkeho. Je to aj konkurenčný boj, keďže Suzuka patrí odjakživa Honde a Fudži kúpila Toyota.
Do kalendára sa vracia VC Belgicka v Spa-Francorchamps. Aj v Spa budujú majitelia novú infraštruktúru a k menším zmenám dôjde aj na niektorých úsekoch obľúbenej trate väčšiny pilotov (do poslednej šikany Bus Stop sa bude vchádzať prvýkrát zľava). Okruh pri Barcelone Circuit de Catalunya zmenil krátku rovinku pred poslednou zákrutou: ostrá šikana spomalila autá a nabúrala rytmus plynulých rýchlych zákrut. Bezpečnosť je prvoradá.
(mt)
Titul obhajuje Renault
V Pohári konštruktérov obhajuje vlaňajší titul tím Renault, pravda, teraz už vo vynovenom zložení bez majstra sveta Fernanda Alonsa zo Španielska a s fínskym nováčikom
Heikkim Kovalainenom. Opäť štartuje 11 tímov, nová holandská stajňa Spyker vznikla odkúpením minuloročného Midlandu.
Renault
Alonsov odchod bude veľmi citeľný, jednotkou tímu sa stal skúsený Talian Giancarlo Fisichella. Renault vyhral Pohár konštruktérov dva roky za sebou, ale sotva sa mu podarí hetrik. V testoch pred novou sezónou zaostával v rýchlosti za špičkou. Silnou stránkou zostáva spoľahlivosť áut, taktická vyspelosť skúsených šéfov Flavia Briatoreho, Pata Symondsa.
Predpoveď: Môže vyhrať preteky, ale titul majstra sveta bude patriť inému.
Ferrari
Bez Michaela Schumachera, ktorý jazdil v stajni z Maranella od roku 1996 do 2006, sa začína nová éra. Odišiel aj technický riaditeľ Ross Brawn. Po dlhých rokoch má Ferrari dvoch jazdcov na rovnakej úrovni Kimiho Räikkonena a Felipa Massu. Fín prestúpil z McLarenu, Brazílčan sa blysol rýchlymi časmi v posledných testoch pred sezónou.
Predpoveď: Obaja piloti môžu vyhrať preteky aj titul.
McLaren - Mercedes
Po vlaňajšom nevydarenom ročníku, keď tím z anglického Wokingu nevyhral ani jedny preteky, prišli obaja noví jazdci. S Alonsom sa očakáva útok na prvenstvo, nováčik Lewis Hamilton bude zbierať skúsenosti. S novým monopostom MP4-22 najazdili piloti v príprave dovedna 13 300 km, no v tíme McLaren stále visí otáznik nad spoľahlivosťou.
Predpoveď: Alonso je kandidát na titul, Hamilton by mohol vyhrať preteky.
Honda
Angličan Jenson Button vyhral vlani Veľkú cenu Maďarska a potom mal výborný záver sezóny. Ak by dokázal na ňu nadviazať, mohol by sa zaradiť medzi špičku. Tridsaťštyriročný Brazílčan Rubens Barrichello je jedným z najskúsenejších jazdcov, ale najlepšie roky má zrejme už za sebou.
Predpoveď: Button môže pridať ďalšie víťazstvo v pretekoch.
BMW Sauber
Dvojica Robert Kubica - Nick Heidfeld predstavuje mladosť a skúsenosť. Poľský mladík odjazdil vlani šesť veľkých cien, dostal sa aj na stupeň víťazov. Tím sa vlani výrazne zlepšil a aj pred sezónou sa prezentoval rýchlym autom, len či bude dosť spoľahlivé.
Predpoveď: Obaja jazdci sa môžu objaviť na stupni víťazov častejšie než doteraz.
Toyota
Japonská stajňa sa stále usiluje o prvé víťazstvo v F1. Ponechala si oboch skúsených jazdcov Ralfa Schumacher aj Jarna Trulliho, ktorí už poznajú chuť triumfu, keď jazdili v iných tímoch.
Predpoveď: Budú radi, ak dosiahnu prvý triumf.
Red Bull - Renault
Po odchode Michaela Schumachera sa stal najstarším jazdcom Škót David Coulthard (27. marca oslávi 36. narodeniny), jeho kolegom sa stal Austrálčan Mark Webber - prišiel z Williamsu. Konštruktér Adrian Newey pripravil nový monopost RB3 s motormi Renault, vlani používal Red Bull motory Ferrari.
Predpoveď: Tím chce potvrdiť ďalšie zlepšenie.
Williams - Toyota
Vlani prežil najhoršiu sezónu za posledných 30 rokov, získal iba jedenásť bodov a v Pohári konštruktérov skončil na 8. mieste. Williams sa rozlúčil s dodávateľom motorov Cosworth, teraz bude používať agregáty z Toyoty. K nemeckému mladíkovi Nicovi Rosbergovi pribudol ostrieľaný jazdecký kolega Alex Wurz z Rakúska, ktorý sa po roku 2000 venoval testovaniu monopostov F1.
Predpoveď: Horšie ako vlani to už nemôže byť.
Toro Rosso - Ferrari
Dcérsky tím od Red Bullu sa vzdal motorov Cosworth, jeho monoposty STR 2 budú teraz poháňať agregáty Ferrari. V kokpite zostávajú jazdci Vitantonio Liuzzi z Talianska a Američan Scott Speed.
Predpoveď: Pred rokom získal 1 bod, teraz ich pribudne viac.
Spyker - Ferrari
Nástupcom tímu Midlandu sa stala holandská spoločnosť so športovými autami. Miliardár ruského pôvodu Alexander Shnaider ho po vlaňajšej sezóne predal údajne za 106,6 milióna dolárov, rok predtým ho kúpil od Eddieho Jordana. Popri Holanďanovi Christijanovi Albertsovi angažovali do tímu ako druhého jazdca nováčika Adriana Sutila z Nemecka.
Predpoveď: Potešia sa, ak získajú aspoň bod.
Super Aguri - Honda
Japonský tím predstaví nový monopost v Melbourne až dva dni pred úvodným tréningom na VC Austrálie. Konkurencia šomre, že monopost SA07 nemá vlastné šasi a výrazne sa podobá na vlaňajšiu Hondu. V minulej sezóne nezískal ani bod, teraz tím angažoval k Japoncovi Takumovi Satovi britského jazdca Anthonyho Davidsona.
Predpoveď: Úspechom bude, ak vybojujú historický prvý bod.