Riaditeľ správy je v konflikte záujmov

Viaceré zákazky, ktoré zadala žilinská správa ciest, získali firmy syna jej riaditeľa.

BRATISLAVA, ŽILINA. Riaditeľ žilinskej pobočky Slovenskej správy ciest Ivan Hlavoň sa opakovane dostal do konfliktu záujmov.

Na zákazkách tejto pobočky – Investičnej výstavby a správy ciest Žilina – sa v rokoch 2004 a 2005 podieľali firmy riaditeľovho syna Ivana, firmu mladšieho Marcela zasa riaditeľ správy v pracovnom čase viackrát zastupoval Čechách. Tvrdí to Aliancia Fair-play, ktorá prípad dlhodobo sleduje.

Zákazky pre synove firmy

Zuzana Wienk z aliancie na včerajšej tlačovej konferencii naznačila viaceré prípady konfliktov záujmov riaditeľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z nich mala byť dohoda medzi Investičnou výstavbou a správou ciest v Žiline a župnou organizáciou Správa údržby ciest Dolný Kubín o obnove značenia ciest na Orave. Súťaž vyhrala firma riaditeľovho syna Ivana Hlavoňa Sates, s. r. o. V živnostenskom registri Ivan Hlavoň starší pritom doteraz vystupuje ako garant spoločnosti na vykonávanie dopravných stavieb, obkladačské a dlaždičské práce.

O rok neskôr sa zasa subdodávateľom rekonštrukcie cesty III. triedy Oravice – Zuberec, ktorej investorom bola žilinská správa ciest, stala ďalšia firma riaditeľovho syna Ivana Helvet, s. r. o.

Podľa aliancie je sporná aj ďalšia zákazka, ktorú zadala žilinská správa ciest.

Verejný verzus osobný záujem

V marci 2005 sa víťazom súťaže na vodorovné značenie ciest I. triedy za 9,2 milióna korún stala firma Romana Žemberu Doznako, ktorý podľa zdroja blízkeho firme predtým na živnosť vykonával práce pre firmu Sates. Žembera je v súčasnosti riaditeľom Slovenskej správy ciest.

SkryťVypnúť reklamu

„Ide o prípady , ktoré naznačujú konflikt medzi verejnými a osobnými záujmami, keď riaditeľ organizácie má na jednej strane zastupovať štát a na druhej strane vidíme, že je prepojený so súkromnými firmami pôsobiacimi v rovnakej oblasti,“ hovorí Wienk.

Správa ciest stojí za riaditeľom

Riaditeľ Hlavoň sa k možnému konfliktu nevyjadril, stanovisko poskytla nadriadená organizácia Slovenská správa ciest. Podľa Ivety Fedorovej zo správy nejde o konflikty záujmov.

Zmluvné vzťahy boli uzavreté medzi Správou údržby ciest Dolný Kubín a firmou Sates, ktorá bola víťazom súťaže,“ povedala.

Podobne sa vyjadrila i o zákazke pre firmu Helvet, ktorú si ako subdodávateľa vybral víťaz súťaže Inžinierske stavby.

Podľa Fedorovej nejde o konflikt záujmov ani v prípade bývalej firmy riaditeľa Slovenskej správy ciest Romana Žemberu, pretože ponúkla najvýhodnejšie podmienky a „súťaž na základe námietok viackrát prehodnotili“. Žembera sa stal riaditeľom v novembri minulého roka.

SkryťVypnúť reklamu

V pracovnom čase zastupoval synovu firmu

Aliancia upozornila aj na prípady, keď riaditeľ žilinskej správy ciest v pracovnom čase opakovane zastupoval súkromnú firmu mladšieho syna Marcela Sates Morava, s. r. o .

V reportáži Českej televízie z 10. decembra 2005 riaditeľ Hlavoň strihá pásku zrekonštruo­vanej pešej zóny v Karlových Varoch a vysvetľuje, prečo firma nestihla zákazku načas.

V ďalších prípadoch Hlavoň opäť zastupuje synovu firmu na rokovaniach s Technickými službami Havířov.

Slovenská správa ciest sa prípadmi bude zaoberať. Do siedmich dní by mala vydať oficiálne stanovisko.

Prípad prešetria

Prípad konfliktu záujmov v žilinskej správe ciest je prvý, ktorý sa aliancia rozhodla riešiť najskôr upozornením spoločnosti bez predošlej medializácie. „Slovenská správa ciest však zareagovala veľmi vágne, ani po pol roku nebola schopná preukázať, či možné konflikty prešetrila,“ hovorí Wienk.

SkryťVypnúť reklamu

„Spoločnosť má od novembra nové vedenie, generálny riaditeľ Roman Žembera nebol informovaný o podnetoch aliancie a bude sa nimi zaoberať,“ povedala Fedorová.

Investičná výstavba a správa ciest Žilina v roku 2005 investične zabezpečovala akcie v hodnote viac ako 230 miliónov korún.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu