Spolkový minister dopravy Wolfgang Tiefensee navrhol pred niekoľkými dňami, aby sa držba motorového vozidla zdaňovala podľa množstva emisií CO2 a nie podľa zdvihového objemu.
Takáto zmena by podľa neho prispela ku globálnemu boju za lepšie životné prostredie, pretože majitelia veľkých automobilov, vypúšťajúcich veľa škodlivín, by automaticky mali vyrubené vyššie dane a ľudia s ekologickejšími vozidlami nižšie.
K Tiefenseeho návrhu sa pridali takmer všetci vládni a opoziční politici. Takisto Európska komisia vyjadrila prostredníctvom komisára Günthera Verheugena spokojnosť, že Nemecko uvažuje o takomto spôsobe zdaňovania.
Predseda predstavenstva automobilky Opel Hans Demant je podľa denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung potešený, že verejnosť a politika majú „väčší záujem o ekologické autá“. Koncern DaimlerChrysler označil reformu dane z motorového vozidla za „rozumnú“. Prezident automobilového klubu ADAC Peter Meyer v tomto kontexte však podotkol, že nemecké automobilky tak trochu zaspali čas ohľadom ponuky hybridného motora. A dodal, že keď čoskoro neprídu na trh s hybridnými autami, tak Japonci ho úplne obsadia. Kameňom úrazu zamýšľanej zmeny zdaňovania by sa mohla stať skutočnosť, že s reformou musia súhlasiť spolkové krajiny. Príjmy z dane z motorového vozidla totiž plynú do ich pokladnice. Vlani sa pohybovali okolo deväť miliárd eur.
Krajinskí politici síce s ekologizáciou automobilovej dane principiálne súhlasia. Podčiarkujú však, že v konečnom dôsledku musí do krajinských erárnych pokladníc tiecť takisto veľa automobilovej dane ako v súčasnosti.
Nová daň z motorového vozidla by mala uzrieť svetlo sveta ešte tento rok.