Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
MÉDIÁMARKETING

Banku, ktorej reklama by bola „seriózne vážna

Pamätáte si reklamy bánk spred niekoľkých rokov? Samé vážne témy, hlboké myšlienky ako „Poznáme cestu k vašej prosperite“ alebo „Spokojnosť našich klien­tov je samozrejmosťou“, seriózny, naleštený imidž, „Bezpečnosť. Spoľahlivosť. Istota.“ Frázy! Pred asi

piatimi rokmi člen predstavenstva jednej banky položil rečnícku otázku: Prečo tu u vás, na Slovensku banky vo svojich rekla­mách vôbec nepoužívajú humor?

Pamätáte si reklamy bánk spred niekoľkých rokov? Samé vážne témy, hlboké myšlienky ako „Poznáme cestu k vašej prosperite“ alebo „Spokojnosť našich klien­tov je samozrejmosťou“, seriózny, naleštený imidž, „Bezpečnosť. Spoľahlivosť. Istota.“ Frázy! Pred asi piatimi rokmi člen predstavenstva jednej banky položil rečnícku otázku: Prečo tu u vás, na Slovensku banky vo svojich rekla­mách vôbec nepoužívajú humor?

Dnes je to presne naopak. Vtipom sršia takmer všetky banky. Slovenská sporiteľňa rozvíja koncept rodiny Veselých, ČSOB „prepadáva“ bežné banky, Poštová banka sa prezentuje karikatúrami s veľkými hlavami, Dexia banka personifikovala bankovky, ktoré sa zhovárajú, cestujú autobusom, poskytujú interview...

Keby spomínaný bankár prišiel na Slovensko teraz, asi by sa opýtal, prečo všetci chcú byť za každú cenu takí vtipní?

Medzi vtipné reklamy nepochybne patria aj posledné reklamy VÚB banky na flexihypotéku. Banka ukazuje peripetie antihrdinu späté s hypotekárnym úverom a ich riešenie. Je to bezpochyby vtipná reklama. No na rozdiel od mnohých „iba vtipných“ reklám, je oveľa ľudskejšia a priamočiarejšia. Jej ľudskosť spočíva v úprimnosti, reálnosti a vierohodnosti vykresľovaných situácií.

Klienti bánk majú naozaj problém vyznať sa v zložitých súvislostiach tohto produktu, mladí ľudia skutočne majú problém získať hypotéku a kto skúsil predčasne splatiť úver, vie určite veľmi dobre precítiť úder päsťou do tváre, ktorému je antihrdina vystavený, keď sa o to pokúša.

Riešenie je metaforické (noha vo dverách, otvorené dvere, klient v náručí), no vďaka čistému, bielemu pozadiu ľahko pochopiteľné. Je to reklama, ktorá ide priamo k veci, jasne, zrozumiteľne. Decentný humor je pridanou hodnotou.

Konečne banka, ktorá sa odhodlala vytvoriť reklamu typu „problém riešenie“!

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 771
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 882
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 687
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 767
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 716
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 053
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 188
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 522
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 185
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 924
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu