BRATISLAVA. Slováci nakupujú na trhoviskách menej oblečenia ako kedysi. Za nákupmi idú radšej do špecializovaných predajní alebo obchodných domov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu GfK Slovakia. Robila ho na vzorke 1000 respondentov. „Táto zmena je dôsledkom rozrastajúcich sa predajných plôch a zvyšujúcej sa kúpnej sily obyvateľstva,“ vysvetľuje GfK závery analýzy.
Nákupy oblečenia na trhoviskách klesli oproti minulému roku o 14 percent. „V súčasnosti na trhoviskách nakupuje 19 percent ľudí zo Slovenska, do popredia prichádzajú samoobslužné predajne,“ uvádza sa v analýze. Samoobslužné predajne sú najobľúbenejšie u mladých ľudí do 29 rokov z Bratislavského a Trenčianskeho kraja. Takmer polovica ľudí na Slovensku obľubuje nákupy v centre mesta. To sa týka najmä ľudí zo Žilinského kraja. Z nich až 56 percent chodí nakupovať do centra. Najmenej chodia za nákupmi do centra obyvatelia Bratislavského kraja.