Branisko odstavila kuriózna havária

Vodiči by mali poznať výšku vozidla a s nadrozmerným nákladom sa tunelu vyhnúť. Zariadenie ich do vnútra aj tak nepustí.

Takto dopadol oceľový portál – ostal napichnutý na českom kamióne.Takto dopadol oceľový portál – ostal napichnutý na českom kamióne. (Zdroj: JANKA ŠTEFKOVÁ)

BRANISKO. Najmodernejší cestný tunel v strednej Európe pod horským masívom Branisko na východnom Slovensku bol po necelých štyroch mesiacoch opäť zatvorený.

Na rozdiel od októbrovej odstávky, ktorú si vyžiadala pravidelná kontrola a údržba zariadenia, tentoraz bola príčinou kuriózna havária. Český ka­mión vážne poškodil v pondelok večer zábranu, ktorá nedovolí, aby sa nadrozmerné vozidlá dostali do vnútra. Včera napoludnie tunel opäť sprejazdnili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vodič automobilu s naloženým kontajnerom prichádzal od Prešova. Niekoľko sto metrov pred portálom si pravdepodobne nevšimol dopravnú značku, ktorá zakazuje vozidlám vyšším ako 4,5 metra vjazd do tunela. Kamión strhol kovovú konštrukciu, ktorú diaľničiari nazývajú orezávadlo, a ťahal ju za sebou asi tristo metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem klasickej dopravnej značky je pred posledným východom z diaľnice aj premenlivá elektronická dopravná značka. „Tú si nemožno nevšimnúť. Špeciálne zariadenie oskenuje výšku každého vozidla. Keď prekračuje povolený limit, vydá signál na odbočenie. Keď ani tento príkaz vodič nerešpektuje, vystavuje sa riziku, že narazí do pevnej prekážky. Mal veľké šťastie, že sa jemu, a predovšetkým ostatným motoristom nič nestalo,“ povedal pre SME hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Ako uviedol, každý profesionálny vodič by mal poznať výšku svojho vozidla a pri výbere trasy by sa mal s nadmerným nákladom tunelu vyhnúť. Rovnaká havária sa stala v marci 2005. Tú istú mechanickú zábranu pred východným portálom odtrhol vodič nákladného auta, ktoré presiahlo výškový limit. Škoda vtedy dosiahla výšku 800-tisíc Sk.

SkryťVypnúť reklamu

„Súčasťou zábrany sú optické káble, signálne a ďalšie technologické zariadenia. Časť z nich si vyžiada opravu, časť výmenu. Škodu odhadujeme na milión korún,“ povedal Jánošík.

Podľa hovorcu havária paradoxne zabránila oveľa väčším škodám. „Keby tu mechanická zábrana nebola, každé vozidlo s nadlimitnou výškou by v telese tunela spôsobilo oveľa väčšiu škodu.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 376
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 773
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 639
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 317
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 822
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 728
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 155
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 941
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu