Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky
MÉDIÁMARKETING

Reklamy zašifrované do absurdného deja, neprirodzených výrazových prostriedkov či umelého jazyka vloženého do úst spotrebiteľa

Niektoré reklamy sú naozaj neskutočné. Nedávno sme mohli vidieť v televízii napríklad reklamu, v ktorej sa mnohopočetná rodina kamsi náhli s kuframi. Dramatický hlas mimo obrazu hovorí: „V náhlivosti občas môžeme zabudnúť na to podstatné.“ Mamička, viac n

ež nápadne sa podobajúca na Kevinovu mamičku z filmu Sám doma, kontroluje či majú všetko - kufre, starkých i Kevina. Náhle si spomenie, že doma niečo zabudli. Vykríkne: „Doma!“ A odrazu vidíme, ako sa rodinka vrátila domov, a to len preto, aby v chladničke nenechala tatársku omáčku.

Niektoré reklamy sú naozaj neskutočné. Nedávno sme mohli vidieť v televízii napríklad reklamu, v ktorej sa mnohopočetná rodina kamsi náhli s kuframi. Dramatický hlas mimo obrazu hovorí: „V náhlivosti občas môžeme zabudnúť na to podstatné.“ Mamička, viac než nápadne sa podobajúca na Kevinovu mamičku z filmu Sám doma, kontroluje či majú všetko - kufre, starkých i Kevina. Náhle si spomenie, že doma niečo zabudli. Vykríkne: „Doma!“ A odrazu vidíme, ako sa rodinka vrátila domov, a to len preto, aby v chladničke nenechala tatársku omáčku.

Skryť Vypnúť reklamu

Aké dojemné! Radšej nešli na dovolenku, len aby sa im v chladničke nepokazila tatárska omáčka.

Alebo iný absurdný príbeh: animovaný hlodavec s leteckou kuklou na hlave hovorí čosi v zmysle: „Tu, u nás hore, je to fakt náročné.“ V pazúroch dravého vtáka sa nechá vyniesť k oblohe, aby mohol vhodiť turistom do ruksaku čokoládu. Tí sa začudujú a jeden z nich hovorí: „Ty máš M–joy?“

Túto reklamu môžeme čítať zhruba takto: čokoláda daného výrobcu je výborným zdrojom energie, vyrába sa z kvalitného, vysokohorského mlieka a je určená dospelým. O tom svedčia hlavné znaky reklamy (zvieratá, hory, turisti a čokoláda).

Lenže ich spojenie a vzájomné väzby tu akosi nefungujú. Animované zvieratá sú neprirodzené a ako také kazia celkový dojem z čisto prírodného produktu. Svišť rozprávajúci v reklame na produkt pre dospelých tým „akože detským“ dabingovým hlasom vyznieva absurdne. Kam sa podela stará dobrá fialová krava? Musím povedať, že vyzerala oveľa prirodzenejšie, než svišť s leteckou kuklou na hlave.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj typ reklamy, ktorý sa nazýva testimonial (výpoveď obyčajného spotrebiteľa, jedného z nás) sa dá pokaziť. Napríklad neprirodzeným jazykom. V jednej z televíznych reklám máme možnosť vidieť mamičku s lyžičkou v ruke, ktorá hovorí o tom, že ovocie v ich jogurte býva chrumkavé „ako ovocie čerstvo odtrhnuté zo stromu“, pričom v zábere vidíme paradoxne jahody, ktoré - ako všetci dobre vieme - na stromoch nerastú a pokračuje skutočne vierohodnou, prirodzenou vetou: „Keď jeme jogurty, cítime sa šťastní.“ Čo nám chcel výrobca touto reklamou povedať, je zrejmé, ale prečo z nás robí hlupákov, pravda?

Napriek tomu, mám tieto bizarné reklamy rád. Vždy sa na nich pobavím. Vy nie?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 533
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 697
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 504
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 217
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 181
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 459
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 494
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 372
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 275
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 035
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu