Sobota, 24. júl, 2021 | Meniny má VladimírKrížovkyKrížovky
MÉDIÁMARKETING

Reklamy zašifrované do absurdného deja, neprirodzených výrazových prostriedkov či umelého jazyka vloženého do úst spotrebiteľa

Niektoré reklamy sú naozaj neskutočné. Nedávno sme mohli vidieť v televízii napríklad reklamu, v ktorej sa mnohopočetná rodina kamsi náhli s kuframi. Dramatický hlas mimo obrazu hovorí: „V náhlivosti občas môžeme zabudnúť na to podstatné.“ Mamička, viac n

ež nápadne sa podobajúca na Kevinovu mamičku z filmu Sám doma, kontroluje či majú všetko - kufre, starkých i Kevina. Náhle si spomenie, že doma niečo zabudli. Vykríkne: „Doma!“ A odrazu vidíme, ako sa rodinka vrátila domov, a to len preto, aby v chladničke nenechala tatársku omáčku.

Niektoré reklamy sú naozaj neskutočné. Nedávno sme mohli vidieť v televízii napríklad reklamu, v ktorej sa mnohopočetná rodina kamsi náhli s kuframi. Dramatický hlas mimo obrazu hovorí: „V náhlivosti občas môžeme zabudnúť na to podstatné.“ Mamička, viac než nápadne sa podobajúca na Kevinovu mamičku z filmu Sám doma, kontroluje či majú všetko - kufre, starkých i Kevina. Náhle si spomenie, že doma niečo zabudli. Vykríkne: „Doma!“ A odrazu vidíme, ako sa rodinka vrátila domov, a to len preto, aby v chladničke nenechala tatársku omáčku.

Skryť Vypnúť reklamu

Aké dojemné! Radšej nešli na dovolenku, len aby sa im v chladničke nepokazila tatárska omáčka.

Alebo iný absurdný príbeh: animovaný hlodavec s leteckou kuklou na hlave hovorí čosi v zmysle: „Tu, u nás hore, je to fakt náročné.“ V pazúroch dravého vtáka sa nechá vyniesť k oblohe, aby mohol vhodiť turistom do ruksaku čokoládu. Tí sa začudujú a jeden z nich hovorí: „Ty máš M–joy?“

Túto reklamu môžeme čítať zhruba takto: čokoláda daného výrobcu je výborným zdrojom energie, vyrába sa z kvalitného, vysokohorského mlieka a je určená dospelým. O tom svedčia hlavné znaky reklamy (zvieratá, hory, turisti a čokoláda).

Lenže ich spojenie a vzájomné väzby tu akosi nefungujú. Animované zvieratá sú neprirodzené a ako také kazia celkový dojem z čisto prírodného produktu. Svišť rozprávajúci v reklame na produkt pre dospelých tým „akože detským“ dabingovým hlasom vyznieva absurdne. Kam sa podela stará dobrá fialová krava? Musím povedať, že vyzerala oveľa prirodzenejšie, než svišť s leteckou kuklou na hlave.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj typ reklamy, ktorý sa nazýva testimonial (výpoveď obyčajného spotrebiteľa, jedného z nás) sa dá pokaziť. Napríklad neprirodzeným jazykom. V jednej z televíznych reklám máme možnosť vidieť mamičku s lyžičkou v ruke, ktorá hovorí o tom, že ovocie v ich jogurte býva chrumkavé „ako ovocie čerstvo odtrhnuté zo stromu“, pričom v zábere vidíme paradoxne jahody, ktoré - ako všetci dobre vieme - na stromoch nerastú a pokračuje skutočne vierohodnou, prirodzenou vetou: „Keď jeme jogurty, cítime sa šťastní.“ Čo nám chcel výrobca touto reklamou povedať, je zrejmé, ale prečo z nás robí hlupákov, pravda?

Napriek tomu, mám tieto bizarné reklamy rád. Vždy sa na nich pobavím. Vy nie?

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  3. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  4. Od Česka až po Jadran
  5. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  6. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  7. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Deti často nie sú na letnú škôlku alebo tábor vhodne pobalené
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 11 921
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 6 693
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 207
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 892
  5. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 5 466
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 891
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 327
  8. Od Česka až po Jadran 3 201
  9. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 2 705
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 423
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu