Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky
NÁKUP DOVOLENIEK S PREDSTIHOM BY MALI VYUŽIŤ HLAVNE RODINY S DEŤMI, MÔŽU ZÍSKAŤ VIAC ZLIAV

Kúpou dovolenky sa dá ešte ušetriť

Cestovné kancelárie ponúkajú do konca marca zľavy, ktoré sú výhodnejšie ako pri last minute.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SITA)

BRATISLAVA. Ak si ľudia v súčasnosti kúpia dovolenku na leto, môžu ušetriť takmer 20 percent. Výška zliav závisí od termínu a miesta pobytu.

Väčšina cestovných kancelárií ponúka takzvané first momenty do konca marca. Cestovky budú letné dovolenky predávať so zľavami aj v apríli, tie však už budú nižšie. First momenty sú hlavne pre ľudí, ktorí si musia letnú dovolenku vo svojom zamestnaní plánovať aj niekoľko mesiacov dopredu.

K zľavám za skorý nákup ponúkajú cestovné kancelárie aj rôzne iné akcie. Napríklad pre deti, dôchodcov, rodiny s deťmi alebo bonusy pre verných zákazníkov. Skorší nákup dovoleniek uprednostňujú najmä rodiny s deťmi. „V neskoršom období musia za izby platiť plnú sumu,“ povedal obchodný riaditeľ Travel.sk Anton Brandys.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestovky okrem tradičných zliav, lákajú zákazníkov aj na rôzne darčeky alebo služby zadarmo.

Výhodou je väčší výber

Ak si klient kúpi zájazd dopredu, vyhne sa stresom so zháňaním dovolenky na poslednú chvíľu. „Dovolenku, ktorú si ľudia naplánujú s predstihom, si zvyčajne viac vychutnajú,“ povedal Brandys.

V prospech nákupov s predstihom hovorí podľa Zuzany Hajkovej z Tip Travel okrem výhodnej ceny aj širšia ponuka dovoleniek. „Luxusné hotely sa od mája takmer nedajú kúpiť,“ doplnil Marcel Siekel z Firo tour.

Niektoré obľúbené ubytovacie zariadenia sú už teraz naplnené. Podobne rýchlo sa vypredajú izby pre rodičov s deťmi. Na poslednú chvíľu majú problém nájsť si spoločné ubytovanie aj väčšie skupiny turistov, ktorú chcú bývať v jednom hoteli.

Skryť Vypnúť reklamu

Záujem o nákup first moment zájazdov v posledných rokoch rastie. Podľa údajov cestovných kancelárii stúpli objednávky tento rok medziročne o 14 percent.

Prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr Róbert Kohlmann si myslí, že klienti sa poučili z minulosti. „Už nechcú zažiť, že si nemôžu vybrať miesta, ktoré sa im páčia,“ povedal.

Nevýhodou first momentov je, že záujemcom o dovolenku sa môže z rôznych dôvodov zmeniť situácia. Keď potom zákazník stornuje zájazd, cestovná kancelária mu vráti len časť zaplatenej sumy alebo musí zaplatiť sankciu. „V takomto prípade si môže človek zájazd poistiť. Poisťovňa zaňho preberie riziko,“ povedal Kohlmann.

Drahšiu dovolenku si ľudia môžu kúpiť aj na splátky. Skoro každá cestovná kancelária ponúka postupné splácanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Ponuka „last minute“ môže sklamať

Opakom first momentu je tzv. last minute, teda nákup dovolenky na poslednú chvíľu. Pri kúpe dovolenky na poslednú chvíľu sa môže stať, že ponúkané zájazdy nebudú spĺňať požiadavky zákazníka. „Tí, ktorí čakajú na last minute, sú často sklamaní. Výber hotelov a počet izieb v ponuke je obmedzený,“ povedala riaditeľka marketingu CK Satur Mária Gallová.

Zľavy za last minute pritom nie sú vyššie ako pri first momentoch. „V prázdninových termínoch sme predávali zájazdy s priemernou zľavou päť až desať percent, pričom momentálne zľavy sú vyššie,“ povedal riaditeľ CK Turancar Pavol Komora.

Ceny dovoleniek sa veľmi nemenia

Rastúci kurz koruny voči euru a doláru nepomohol k nižším cenám zájazdov.Pre silnejšiu korunu však môžu dovolenkári v zahraničí lacnejšie nakupovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Ceny letných zájazdov stoja približne rovnako ako minulý rok. „Zvyšujúca sa cena služieb sa kompenzuje so silnejšou korunou,“ povedal Tibor Bajaník z cestovnej kancelárii Fifo. Bez silnejšej koruny by zájazdy zrejme zdraželi.

Hotelieri majú vyššie náklady na údržbu a prevádzku hotelov, preto ceny zdvihli. „Zvýšili sa aj ceny leteniek pre vyššie prevádzkové náklady, poistenie leteckých spoločností, ako aj pre nákupy nového lietadlového parku,“ povedal Michal Znášik z Aeolusu.

Na ceny zájazdov vplýva aj to, aké podmienky sa cestovným kanceláriám podarí so zahraničnými partnermi dohodnúť.

Cestovky lákajú zákazníkov aj ponukou nových služieb. Poskytujú napríklad opatrovateľskú službu. „Tento rok môžu využiť rodičia opatrovateľské služby pre deti počas dovolenky,“ povedala Zuzana Poláková z Tip Tour.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestovné kancelárie prispôsobujú svoju ponuku miest a krajín trendom v cestovnom ruchu aj kúpnej sile obyvateľstva. Destinácie vyberajú aj na základe dotazníkov klientov. Tento rok sa podľa informácií dobre predáva Chorvátsko, Bulharsko, Grécko, Turecko či Španielsko. Úspešne sa predávajú aj novinky na trhu. Napríklad grécke ostrovy Lesbos, Rodos a Čierna Hora. Ponuky sú rozšírené aj o poznávacie zájazdy a športovo-relaxačné pobyty.


Prehľad zľiav

Cestovná kancelária Zľava Termín
Firo tour 10 - 12 % 31. 3.
Fifo 10 % 31. 3.
Kartago 12 % 28. 2.
10 % 15. 4.
Tip tour 5 % 28. 2.
3% 31. 3.
1% 30. 4.
Koala do 17% 31. 3.
Aeolus 10 - 15% 30. 4.
Turancar 10 - 15% 31. 3.
Čedok 10 - 12% 28. 2.
8 - 10% 31. 3.
Pegas 8% 28. 2.
5% 31. 3.
Tip travel 14 - 17% 28. 2.
Ruefa 10 - 14% 31. 3.
Travel.sk 5 - 17% 15. 4.
Satur do 14% 31. 3.

Zdroj: cestovné kancelárie


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  3. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Keď ekológia spája
  6. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  7. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  10. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 061
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 224
  3. Od Česka až po Jadran 3 978
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 752
  5. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 369
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 232
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 166
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 616
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 500
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 206
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Analýza INDEXU ukázala, že výber je obmedzený, ceny rastú.


26. júl
Zuzana Kepplová.

Kto to porúchal, ten nemá právo to teraz kontrolovať.


2 h
Antigénové testovanie na koronavírus.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 4 ďalší 17 h