Slovensko asi turistov nepotrebuje

Minulý týždeň som navštívila jednu z najdôležitejších svetových výstav cestovného ruchu FITUR v Madride.

Náš stánok bol prázdny, tak som sa v ňom aspoň odfotila.Náš stánok bol prázdny, tak som sa v ňom aspoň odfotila.

Okrem veľkolepej prezentácie turistických veľmocí ako Francúzsko, Španielsko, Taliansko tu bolo zjavné veľké úsilie nových a perspektívnych destinácií o zviditeľnenie sa. Ešte aj taká Palestína si postavila celkom milý stánok, kde mala aspoň nejaké letáky a využila príležitosť na predaj výrobkov z olivového dreva.

Hádajte, ako sa prezentovalo Slovensko? Správne - nijako.

Aby ma niekto neobvinil, že nás porovnávam s turistickými veľmocami, na výstave mali stánky aj krajiny ako Jemen, Irán, Rumunsko či Arménsko. Síce často s gýčovou výzdobou a postsocialisticky pôsobiacim zívajúcim personálom, ale - aspoň tam boli. Nehovoriac o profesio­nálnom českom pavilóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jediné, čo naznačovalo existenciu Slovenska, bol stánok s rozloheou asi štyri štvorcové metre s názvom Bratislava Airport - Letisko M.R. Štefánika. Bol nudný a prázdny - nielen obsahovo, ale dokonca aj personálne: zodpovedná hosteska asi pochopila, že to nemá zmysel, tak to zabalila.

V rámci korektnosti treba uviesť, že niektoré materiály SACR sú naozaj na úrovni - napr. kvalitné prospekty a brožúrky, ktoré vydáva. Bohužiaľ, pekné fotky a lesklý papier dnes už samy osebe na propagáciu turizmu nestačia - takto to bolo pred 10 - 15 rokmi. Odvtedy sa situácia značne zmenila, a ak neexistuje stratégia, letákmi to nevyriešime.

Možno by pomohlo zmeniť logo a slogan Slovenska. Na základe mojich osobných prie­skumov (- Aký je váš obraz a názor na Slovensko? - Žiadny.) - navrhujem ako logo veľký otáznik (mohol by byť vo farbách vlajky) a nový slogan: My naozaj existujeme! We do exist! Wir existieren wirklich!

SkryťVypnúť reklamu

Tento návrh loga a sloganu dávam k dispozícii SACR a vláde úplne zadarmo - z lásky k Slovensku.

mastenova.blog.sme.sk

Autor: Ivana Maštenová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 727
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 533
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 538
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 527
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 459
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 044
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 203
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu