Či už ide o paródiu alebo parazitujúcu reklamu, dnesuž aj malé deti vedia, že nič nie je zadarmo

Možno ste to v reklamnom bloku videli aj vy. Modré pozadie, kŕdeľ husí, hlas mimo obraz hovorí: „Už čoskoro. Nokia s foťákom. Zadarmo.“, vynorí sa bublina a v nej nápis: „Keď dávajú, berte.“ Hádam nikoho tento kratučký spot nenechal na pochybách, že ide o

paródiu na reklamu nového mobilného operátora O2.

Možno ste to v reklamnom bloku videli aj vy. Modré pozadie, kŕdeľ husí, hlas mimo obraz hovorí: „Už čoskoro. Nokia s foťákom. Zadarmo.“, vynorí sa bublina a v nej nápis: „Keď dávajú, berte.“ Hádam nikoho tento kratučký spot nenechal na pochybách, že ide o paródiu na reklamu nového mobilného operátora O2.

Paródia reklamy sa tvári ako originál. Niektoré obsahové i formálne stránky zveličí natoľko, aby pôvodnú reklamu zosmiešnila. Takáto paródia sa dá urobiť výstižne a vtipne - skúste si napríklad na YouTube.com pozrieť skvelú paródiu na to, čo všetko dokáže nový iPhone od Apple, skvele sa pobavíte. A, samozrejme, dá sa to urobiť aj veľmi hrubo a vulgárne - ako napríklad paródia na reklamu českého Vodafonu, v ktorej je vyobrazený bývalý český premiér Paroubek s textom „Když h..., tak pro všechny“. Žiaľ, paródia reklamy O2 patrí skôr do tej druhej kategórie; nech už je jej zadávateľom ktokoľvek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Je totiž celkom možné, že cieľom spomínanej reklamy nie je zosmiešniť nového operátora, ale priživiť sa na jeho reklame a znásobiť tak svoje reklamné pôsobenie. Hovorí sa tomu guerilla marketing, alebo ak chcete, parazitujúca reklama. Existuje viacero indícií (napríklad motív kŕdľa husí, typografia, ženský hlas v závere spotu nápadne sa podobajúci na hlas Magdy Pavelekovej, ale i celkový tón a štýl komunikácie), ktoré naznačujú, že za spomínanou reklamou by mohla byť jedna zo slovenských bánk. Ktovie? V každom prípade si zadávateľ tejto reklamy musí veriť, že má nielen dobrých kreatívcov, ktorí majú naštudovaný etický kódex reklamy, ale aj dobrých právnikov, ktorí sa perfektne vyznajú v zákonoch upravujúcich tvorbu a šírenie reklamy.

A ešte drobná poznámka na záver: dnes už aj malé deti vedia, že nič nie je zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Marián Timoracký marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 694
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 485
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 485
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 473
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 525
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 005
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu