Či už ide o paródiu alebo parazitujúcu reklamu, dnesuž aj malé deti vedia, že nič nie je zadarmo

Možno ste to v reklamnom bloku videli aj vy. Modré pozadie, kŕdeľ husí, hlas mimo obraz hovorí: „Už čoskoro. Nokia s foťákom. Zadarmo.“, vynorí sa bublina a v nej nápis: „Keď dávajú, berte.“ Hádam nikoho tento kratučký spot nenechal na pochybách, že ide o

paródiu na reklamu nového mobilného operátora O2.

Možno ste to v reklamnom bloku videli aj vy. Modré pozadie, kŕdeľ husí, hlas mimo obraz hovorí: „Už čoskoro. Nokia s foťákom. Zadarmo.“, vynorí sa bublina a v nej nápis: „Keď dávajú, berte.“ Hádam nikoho tento kratučký spot nenechal na pochybách, že ide o paródiu na reklamu nového mobilného operátora O2.

Paródia reklamy sa tvári ako originál. Niektoré obsahové i formálne stránky zveličí natoľko, aby pôvodnú reklamu zosmiešnila. Takáto paródia sa dá urobiť výstižne a vtipne - skúste si napríklad na YouTube.com pozrieť skvelú paródiu na to, čo všetko dokáže nový iPhone od Apple, skvele sa pobavíte. A, samozrejme, dá sa to urobiť aj veľmi hrubo a vulgárne - ako napríklad paródia na reklamu českého Vodafonu, v ktorej je vyobrazený bývalý český premiér Paroubek s textom „Když h..., tak pro všechny“. Žiaľ, paródia reklamy O2 patrí skôr do tej druhej kategórie; nech už je jej zadávateľom ktokoľvek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Je totiž celkom možné, že cieľom spomínanej reklamy nie je zosmiešniť nového operátora, ale priživiť sa na jeho reklame a znásobiť tak svoje reklamné pôsobenie. Hovorí sa tomu guerilla marketing, alebo ak chcete, parazitujúca reklama. Existuje viacero indícií (napríklad motív kŕdľa husí, typografia, ženský hlas v závere spotu nápadne sa podobajúci na hlas Magdy Pavelekovej, ale i celkový tón a štýl komunikácie), ktoré naznačujú, že za spomínanou reklamou by mohla byť jedna zo slovenských bánk. Ktovie? V každom prípade si zadávateľ tejto reklamy musí veriť, že má nielen dobrých kreatívcov, ktorí majú naštudovaný etický kódex reklamy, ale aj dobrých právnikov, ktorí sa perfektne vyznajú v zákonoch upravujúcich tvorbu a šírenie reklamy.

A ešte drobná poznámka na záver: dnes už aj malé deti vedia, že nič nie je zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Marián Timoracký marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  1. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  2. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  3. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  4. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  5. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  8. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 768
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 667
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 432
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 286
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 035
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 973
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 783
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu