Dráma sa začala v stredu ráno. Pod mostom diaľnice našli elektronickú tabuľku. Svietila, mala baterky. Nasledovali ďalšie, dovedna ich bolo 38. Bola na nich postavička Mooninite so vztýčeným prostredníkom - výtržník z animovaného skeču televízie Cartoon. Reklama.
Kým sa to nevysvetlilo, CNN, Fox News či MSNBC držali Ameriku v strachu. Paradoxne, CNN a Cartoon Network majú rovnakého majiteľa.
Úrady uzavreli univerzitu, mosty, diaľnicu a stanice metra. Nasadili desiatky policajtov, pyrotechnikov a protiteroristických expertov. Situáciu sledovalo velenie armády.
Podľa bostonského starostu Thomasa Menina akcia stála viac než pol milióna dolárov. Až medzi druhou a treťou popoludní ktosi spoznal postavičku a polícia zistila, že nebezpečie nehrozí.
Popoludní spustili poplach aj v ústredí Turner Broadcasting, ktorá seriál vysiela a najala si marketingovú firmu na túto kampaň. Šéfovi Philovi Kentovi zvonil telefón. „Zapni si CNN.“ Jeho stanica vysielala mimoriadne správy z Bostonu.
Starosta vyhlásil, že požiada o odňatie vysielacej licencie Turner Broadcasting. Spoločnosť sa ospravedlnila, potvrdenie, že ide o ich produkt prišlo až podvečer.
Dvoch manažérov za kampaň zatkli. Televízie sa odmietajú ospravedlniť za prehnané mimoriadne spravodajstvo. „Žurnalistika nie je začať vysielať, ale urobiť rozhodnutie a s informáciami pracovať. Ak nemáte dôkaz, že sa niečo zlé stalo, nemali by ste to preháňať,“ povedal pre Boston Globe mediálny analytik Tom Rosenstiel.
Kritizujú aj mesto, že reagovalo prehnane. Tabuľky rozmiestnili pred dvoma či troma týždňami aj v New Yorku, Los Angeles či Atlante. Podobný marketingový prístup vraj veľké mestá poznajú. Boston nie.
Autor: Braňo Ondrášik East Lansing, Michigan