Reklamná postavička desila Boston ako terorista

Bomby rozmiestnené po celom Bostone? Nie, len hlúpa upútavka, ktorá niekoľko hodín desila Ameriku, a príliš aktívna CNN.

Mooninite – malý elektronický terorista.Mooninite – malý elektronický terorista. (Zdroj: SITA /AP)

Dráma sa začala v stredu ráno. Pod mostom diaľnice našli elektronickú tabuľku. Svietila, mala baterky. Nasledovali ďalšie, dovedna ich bolo 38. Bola na nich postavička Mooninite so vztýčeným prostredníkom - výtržník z animovaného skeču televízie Cartoon. Reklama.

Kým sa to nevysvetlilo, CNN, Fox News či MSNBC držali Ameriku v strachu. Paradoxne, CNN a Cartoon Network majú rovnakého majiteľa.

Úrady uzavreli univerzitu, mosty, diaľnicu a stanice metra. Nasadili desiatky policajtov, pyrotechnikov a protiteroristických expertov. Situáciu sledovalo velenie armády.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa bostonského starostu Thomasa Menina akcia stála viac než pol milióna dolárov. Až medzi druhou a treťou popoludní ktosi spoznal postavičku a polícia zistila, že nebezpečie nehrozí.

Popoludní spustili poplach aj v ústredí Turner Broadcasting, ktorá seriál vysiela a najala si marketingovú firmu na túto kampaň. Šéfovi Philovi Kentovi zvonil telefón. „Zapni si CNN.“ Jeho stanica vysielala mimoriadne správy z Bostonu.

Starosta vyhlásil, že požiada o odňatie vysielacej licencie Turner Broadcasting. Spoločnosť sa ospravedlnila, potvrdenie, že ide o ich produkt prišlo až podvečer.

Dvoch manažérov za kampaň zatkli. Televízie sa odmietajú ospravedlniť za prehnané mimoriadne spravodajstvo. „Žurnalistika nie je začať vysielať, ale urobiť rozhodnutie a s informáciami pracovať. Ak nemáte dôkaz, že sa niečo zlé stalo, nemali by ste to preháňať,“ povedal pre Boston Globe mediálny analytik Tom Rosenstiel.

SkryťVypnúť reklamu

Kritizujú aj mesto, že reagovalo prehnane. Tabuľky rozmiestnili pred dvoma či troma týždňami aj v New Yorku, Los Angeles či Atlante. Podobný marketingový prístup vraj veľké mestá poznajú. Boston nie.

Autor: Braňo Ondrášik East Lansing, Michigan

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 740
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 552
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 561
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 554
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 405
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 083
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 218
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu