2. Vypočítajte obvod obdĺžnika, ktorého dĺžky dvoch strán sú 9,5 cm a 4 cm. Obvod vypočítajte v centimetroch.
3. Vyriešte rovnicu 80 + 5x=725.
4. Vyučovacia hodina trvá 45 minút. Koľko minút sú 2/3 z vyučovacej hodiny?
5. Na obed mal vzduch teplotu 8 stupňov C. Do večera teplota vzduchu poklesla o 11 stupňov C. Akú teplotu mal vzduch večer?
6. Vypočítajte 3304:7.
7. Vyjadrite v centimetroch 0,6 m 50 mm
8. Ferko si zarobil 4830 korún, z ktorých dal 20% mame. Koľko korún dal Ferko mame?
9. Ktoré číslo je 18-krát väčšie ako číslo 39?
10. Za 6 lístkov do prvého radu v cirkuse zaplatíme 420 korún. Koľko takýchto lístkov sme si kúpili za 770 korún?
11. Modrý štvorec má dĺžku strany 8 cm. Obsah zeleného štvorca sa rovná štvrtine obsahu modrého štvorca. Akú dĺžku má strana zeleného štvorca?
A 2 cm
B 4 cm
C 8 cm
D 16 cm
12. Na stavbe sme 240 tehál rozdelili na dve kopy v pomere 3:5. O koľko viac tehál bolo vo väčšej kope?
A 32
B 48
C 60
D 150
13. Na náčrte je trojuholník ABC. Akú veľkosť má uhol beta?
A 65 stupňov
B 77 stupňov
C 27 stupňov
D 104 stupňov
Náčrt:
14. * Dané sú úsečky dĺžky 4 cm, 5 cm, 7 cm, 11 cm, 12 cm. Výpočítajte pravdepodobnosť udalosti, že z náhodne vybraných troch úsečiek sa dá zostrojiť trojuholník.
A 0,8
B 0,3
C 0,7
D 0,5
15. Určte väčší koreň z dvojice koreňov sústavy rovníc.
4a - 3b=15
7a+6b=15
A 9
B 3
C -1
D 6
16. Vypočítajte približne obsah kruhu s polomerom 14 cm.
Pri výpočte namiesto p použite 22/7.
A 1 232 cm2
B 616 cm2
C 88 cm2
D 44 cm2
17. * Na náčrte je štvorec ABCD, ktorý má obsah 36 cm2 a obdĺžník BEFC, ktorý má obvod 26 cm. Vypočítajte obsah obdĺžnika AEFD.
A 78 cm2
B 42 cm2
C 62 cm2
D 90 cm2
Náčrt:
18. Koľkokrát je najmenší spoločný násobok čísel 210 a 84 väčší ako ich najväčší spoločný deliteľ?
A 2
B 5
C 20
D 10
19. V záhrade chceme do radu vysadiť 5 ovocných stromov, z ktorých sú tri jablone a dve hrušky. Koľkými rôznymi spôsobmi ich môžeme usporiadať?
A 6
B 7
C 10
D 8
20. Vypočítajte dĺžku odvesny v pravouhlom trojuholníku, ak dĺžka prepony je 10 cm a druhá odvesna má dĺžku 7 cm.
A 149 cm
B 53 cm
C 51 cm
D 61 cm
21. *Cena nohavíc, ktoré sa páčili Gabrielovi, bola v dvoch obchodoch rovnaká. V prvom obchode nohavice zlacneli o 20 %, takže teraz stoja 920 korún. V druhom obchode nohavice z pôvodnej ceny zlacneli až o 30 %. Koľko korún stoja nohavice po zlacnení v druhom obchode?
A 276
B 644
C 345
D 805
22. V triede bolo 24 žiakov. Na výlet si objednali prepravu autobusom. Šestina z nich však na výlet nepôjde. Ostatní žiaci majú spolu zaplatiť 2700 korún. Koľko korún zaplatí každý z nich?
A 90
B 113
C 135
D 450
23. Určte číslo x, pre ktoré nadobúda výraz hodnotu 3.
Návod: Najprv si daný výraz upravte.
A -117
B
C 1 3
D 13 3
24. * Vypočítajte obsah rovnoramenného lichobežníka s dĺžkami strán 20 cm, 13 cm, 10 cm, 13 cm.
A 198 cm2
B 195 cm2
C 180 cm2
D 106 cm2
25. Do plaveckého kurzu sa prihlásilo 158 žiakov. Chlapcov sa prihlásilo o 34 viac ako dievčat. Koľko dievčat sa prihlásilo do plaveckého kurzu?
a 124
B 62
C 90
D 96
26.* Vypočítajte objem kvádra znázorneného na náčrte, ktorý má povrch 108 dm2.
A 135 dm3
B 180 dm3
C 72 dm3
D 108 dm3
Náčrt:
27. Firma X vyrobila 6 miliónov áut. Firma Y vyrobila o 1,8 milióna kusov áut Viac ako firma X. Firma Z vyrobila o 2,4 milióna kusov áut menej ako firma Y. Firma T vyrobila 10,8 miliónov kusov áut.
V ktorej z možností kruhový diagram graficky znázorňuje počet kusov áut vyrobených v týchto štyroch firmách?
28. Školu navštevuje 1340 žiakov, z toho 35 % žiakov cestuje do školy len autobusom, 40% žiakov cestuje len vlakom a ostatní žiaci chodia do školy len pešo. Koľko žiakov chodí do školy len pešo?
A 402
B 1 005
C 201
D 335
29.* Určte, koľko existuje prirodzených čísel n tak, aby zlomok n8 bol väčší ako číslo 2 a zároveň menší alebo rovný číslu 3.
A 9
B 8
C 7
D 6
30. Daniela správne narysovala trojuholník ABC podľa nasledujúceho postupu:
1. úsečka AB, AB=16 cm,
2. bod S, S je stred úsečky AB,
3. priamka p, p je kolmá na priamku AB a prechádza bodom S,
4. kružnica k, k (B, 10 cm),
5. bod C, C leží na priamke p aj na kružnici k.
Vypočítajte obvod narysovaného trojuholníka ABC.
A 36
B 32
C 50
D 28
Výsledky testu - M - riadny termín rok 2005Forma A
A B C D
Číslo úlohy Správny výsledok
1. | 8 | 5 | 1 | |
2. | 2 | 7 | ||
3. | 1 | 2 | 9 | |
4. | 3 | |||
5. | - | 3 | ||
6. | 4 | 7 | 2 | |
7. | 6 | 5 | ||
8. | 9 | 6 | 6 | |
9. | 7 | 2 | ||
10. | 1 | 1 |
11. B
12. C
13. B
14.* D
15. | B | |
16. | B |
17.* A
18. D
19. | C | ||
20. | C |
21.* D
22. C
23. A
24.* C
25. B
26.* C
27. A
28. D
29.* B
30. A
* - úlohy na nešpecifický transfér