V reklame je dovolené všetko: vedeckosť, dojímavosť, zveličeniei humor. Pridanou hodnotou sú spoločné zážitky

To, čo reklama potrebuje o výrobku povedať, možno stvárniť viacerými spôsobmi. Hovorí sa tomu dramatizácia. V rámci nej môžete nechať prehovoriť odborníka alebo obyčajných ľudí, môžete použiť motív „šťastná rodinka“ či „rozžiarená tvár dieťaťa“. V prípade

potreby sa dá počítačovo vymodelovať zväčšenina štruktúry vlasu alebo kolobeh probio­tických kultúr tráviacim ústrojenstvom organizmu. V mene zvýšenia propagovaného výrobku je dovolené preháňať, zveličovať, dojímať i zabávať.

To, čo reklama potrebuje o výrobku povedať, možno stvárniť viacerými spôsobmi. Hovorí sa tomu dramatizácia. V rámci nej môžete nechať prehovoriť odborníka alebo obyčajných ľudí, môžete použiť motív „šťastná rodinka“ či „rozžiarená tvár dieťaťa“. V prípade potreby sa dá počítačovo vymodelovať zväčšenina štruktúry vlasu alebo kolobeh probio­tických kultúr tráviacim ústrojenstvom organizmu. V mene zvýšenia propagovaného výrobku je dovolené preháňať, zveličovať, dojímať i zabávať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obzvlášť účinná je reklama, ktorá okrem toho použije aj určitú spoločnú skúsenosť či zážitok. Takáto reklama je emocionálne oveľa silnejšia. Divákovi pripomenie jeho vlastnú skúsenosť a navodí v ňom pocit niečoho dôverne známeho a príjemného. Napríklad: pocit úľavy od bolesti, ktorý je v reklame znázornený ako more odplavujúce piesok na pláži (Nurofen), pocit hebkosti rúk ako dotýkanie sa opracovaného dreva (Neutrogena) či pocit, keď vám niekto ustavične „kafre“ do toho, čo robíte (Antirezin).

Existuje, žiaľ, aj rad reklám, ktoré sa síce pokúšajú zdramatizovať hlavné posolstvo, robia to však akýmsi násilným spôsobom. Zasadzujú výrobok do neprirodzeného prostredia (napríklad: jogurtový krém medzi divákmi na futbale, či nátierkový syr na tréningu tanečníkov), ukazujú nám ho v krkolomných situá­ciách, aby nám vzápätí oznámili, že tak sa nepoužíva (napríklad: umývanie riadu na ulici v prúdoch vody vystrekujú­cich spod kolies prechádzajúcich áut, či čokoláda použitá ako záložka do knihy), alebo nám jednoducho klamú (napríklad: odpoveď na otázku: „Čo sa povie, keď sa zakašle?“).

SkryťVypnúť reklamu

V reklame je dovolené všetko, respektíve takmer všetko. No úprimnosť, vierohodnosť, uveriteľnosť pocitov je aj tu na nezaplatenie.


Autor: Marián Timoracký marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 638
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 783
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 847
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 392
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 153
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 062
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 986
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 692
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu