V reklame je dovolené všetko: vedeckosť, dojímavosť, zveličeniei humor. Pridanou hodnotou sú spoločné zážitky

To, čo reklama potrebuje o výrobku povedať, možno stvárniť viacerými spôsobmi. Hovorí sa tomu dramatizácia. V rámci nej môžete nechať prehovoriť odborníka alebo obyčajných ľudí, môžete použiť motív „šťastná rodinka“ či „rozžiarená tvár dieťaťa“. V prípade

potreby sa dá počítačovo vymodelovať zväčšenina štruktúry vlasu alebo kolobeh probio­tických kultúr tráviacim ústrojenstvom organizmu. V mene zvýšenia propagovaného výrobku je dovolené preháňať, zveličovať, dojímať i zabávať.

To, čo reklama potrebuje o výrobku povedať, možno stvárniť viacerými spôsobmi. Hovorí sa tomu dramatizácia. V rámci nej môžete nechať prehovoriť odborníka alebo obyčajných ľudí, môžete použiť motív „šťastná rodinka“ či „rozžiarená tvár dieťaťa“. V prípade potreby sa dá počítačovo vymodelovať zväčšenina štruktúry vlasu alebo kolobeh probio­tických kultúr tráviacim ústrojenstvom organizmu. V mene zvýšenia propagovaného výrobku je dovolené preháňať, zveličovať, dojímať i zabávať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obzvlášť účinná je reklama, ktorá okrem toho použije aj určitú spoločnú skúsenosť či zážitok. Takáto reklama je emocionálne oveľa silnejšia. Divákovi pripomenie jeho vlastnú skúsenosť a navodí v ňom pocit niečoho dôverne známeho a príjemného. Napríklad: pocit úľavy od bolesti, ktorý je v reklame znázornený ako more odplavujúce piesok na pláži (Nurofen), pocit hebkosti rúk ako dotýkanie sa opracovaného dreva (Neutrogena) či pocit, keď vám niekto ustavične „kafre“ do toho, čo robíte (Antirezin).

Existuje, žiaľ, aj rad reklám, ktoré sa síce pokúšajú zdramatizovať hlavné posolstvo, robia to však akýmsi násilným spôsobom. Zasadzujú výrobok do neprirodzeného prostredia (napríklad: jogurtový krém medzi divákmi na futbale, či nátierkový syr na tréningu tanečníkov), ukazujú nám ho v krkolomných situá­ciách, aby nám vzápätí oznámili, že tak sa nepoužíva (napríklad: umývanie riadu na ulici v prúdoch vody vystrekujú­cich spod kolies prechádzajúcich áut, či čokoláda použitá ako záložka do knihy), alebo nám jednoducho klamú (napríklad: odpoveď na otázku: „Čo sa povie, keď sa zakašle?“).

SkryťVypnúť reklamu

V reklame je dovolené všetko, respektíve takmer všetko. No úprimnosť, vierohodnosť, uveriteľnosť pocitov je aj tu na nezaplatenie.


Autor: Marián Timoracký marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  2. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  6. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  7. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  8. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  1. Gazdovať sa dá aj na jalovej pôde
  2. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  3. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  4. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  6. Apolka horí!
  7. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  8. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 145
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 5 948
  3. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 393
  4. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 160
  5. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 138
  6. Keď sa z brigády stane kariéra 3 989
  7. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 311
  8. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 1 743
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu