V reklame je dovolené všetko: vedeckosť, dojímavosť, zveličeniei humor. Pridanou hodnotou sú spoločné zážitky

To, čo reklama potrebuje o výrobku povedať, možno stvárniť viacerými spôsobmi. Hovorí sa tomu dramatizácia. V rámci nej môžete nechať prehovoriť odborníka alebo obyčajných ľudí, môžete použiť motív „šťastná rodinka“ či „rozžiarená tvár dieťaťa“. V prípade

potreby sa dá počítačovo vymodelovať zväčšenina štruktúry vlasu alebo kolobeh probio­tických kultúr tráviacim ústrojenstvom organizmu. V mene zvýšenia propagovaného výrobku je dovolené preháňať, zveličovať, dojímať i zabávať.

To, čo reklama potrebuje o výrobku povedať, možno stvárniť viacerými spôsobmi. Hovorí sa tomu dramatizácia. V rámci nej môžete nechať prehovoriť odborníka alebo obyčajných ľudí, môžete použiť motív „šťastná rodinka“ či „rozžiarená tvár dieťaťa“. V prípade potreby sa dá počítačovo vymodelovať zväčšenina štruktúry vlasu alebo kolobeh probio­tických kultúr tráviacim ústrojenstvom organizmu. V mene zvýšenia propagovaného výrobku je dovolené preháňať, zveličovať, dojímať i zabávať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obzvlášť účinná je reklama, ktorá okrem toho použije aj určitú spoločnú skúsenosť či zážitok. Takáto reklama je emocionálne oveľa silnejšia. Divákovi pripomenie jeho vlastnú skúsenosť a navodí v ňom pocit niečoho dôverne známeho a príjemného. Napríklad: pocit úľavy od bolesti, ktorý je v reklame znázornený ako more odplavujúce piesok na pláži (Nurofen), pocit hebkosti rúk ako dotýkanie sa opracovaného dreva (Neutrogena) či pocit, keď vám niekto ustavične „kafre“ do toho, čo robíte (Antirezin).

Existuje, žiaľ, aj rad reklám, ktoré sa síce pokúšajú zdramatizovať hlavné posolstvo, robia to však akýmsi násilným spôsobom. Zasadzujú výrobok do neprirodzeného prostredia (napríklad: jogurtový krém medzi divákmi na futbale, či nátierkový syr na tréningu tanečníkov), ukazujú nám ho v krkolomných situá­ciách, aby nám vzápätí oznámili, že tak sa nepoužíva (napríklad: umývanie riadu na ulici v prúdoch vody vystrekujú­cich spod kolies prechádzajúcich áut, či čokoláda použitá ako záložka do knihy), alebo nám jednoducho klamú (napríklad: odpoveď na otázku: „Čo sa povie, keď sa zakašle?“).

SkryťVypnúť reklamu

V reklame je dovolené všetko, respektíve takmer všetko. No úprimnosť, vierohodnosť, uveriteľnosť pocitov je aj tu na nezaplatenie.


Autor: Marián Timoracký marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu