Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
NAJVERNEJŠIE PREDPOVEDI POČASIA V TELEVÍZII SÚ ŽENY, S ROKMI ZÁVISLOSŤ OD PREDPOVEDE RASTIE

Rosničky viac priťahujú v zime

Počasie ľudia sledujú a je v podstate jedno, či ho televízia podáva klasickou alebo zábavnou formou.

STV rosničky stiahla, teraz ich chce vrátiť.STV rosničky stiahla, teraz ich chce vrátiť. (Zdroj: FOTO SME – MIRKA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Predpoveď počasia je jedným z najsledovanejších televíznych žánrov. Spolu s Večerníčkom je to relácia, ktorá má a stále bude mať vďačných divákov, či už sa bude vysielať s rosničkami, bez nich, alebo s Jurajom Mokrým.

Trvá len niekoľko minút a dokonca má rovnaký názov vo všetkých televíznych stani­ciach.

Podľa analýzy sledovanosti predminulého týždňa relácie Počasie sledujú skôr ženy ako muži, s rokmi divácka závislosť pd počasia pribúda – najvernejší predpovedi počasia sú dôchodcovia. Väčší záujem majú diváci skôr o správy v zime ako v lete.

Skryť Vypnúť reklamu

Rosničky

Počasie prinášajú televízie už desaťročia, za tie roky sa prešlo od symbolických rosničiek na rebríku až po rosničky moderátorky. A práve s nimi televízie v programe najviac experimentujú. Na českej Nove bolo aj Počasíčko, kde sa nahé rosničky obliekali podľa toho, aké malo byť na druhý deň počasie. Obveseliť počasie sa pokúsila Markíza, keď do úlohy rosničky obsadila Juraja Mokrého. Sledovanosť počasia s Mokrým nie je väčšia, ale ani menšia ako pri počasí s rosničkami.

STV sa vracia

Moderátorky z počasia odstránila STV, čo sa jej nevyplatilo a po rokoch sa chce k nim vrátiť.

„Zámerom je moderovaná relácia s novými rubrikami a novým vizuálom, na ktorom už pracuje naše kreatívne oddelenie,“ povedala intendatka Jednotky Denisa Biermannová.

Skryť Vypnúť reklamu

Na začiatok kariéry

Zmenil sa aj formát počasia. Markíza ho zlepšila tak z grafickej, ako aj obsahovej stránky, a pre mnohé televízne celebrity bola práve pozícia rosničky v Markíze štartovacím stupienkom.

Televízia JOJ najprv nasadila rôzne efekty, nadhľady, pobehovanie moderátorky, vtipkovanie, pričom obsah predpovede sa tak strácal – dnes je už v efek­toch miernejšia.

Najnudnejšie počasie má v súčasnosti Slovenská televízia. Richard Rybníček moderované počasie zrušil a stručnú predpoveď počasia zaradil ako súčasť spravodajstva. Dnes je počasie o čosi obšírnejšie, ale jeho sledovanosť je v porovnaní s Markízou nízka.

Čas a ročné obdobie

Najsledovanejšie Počasie má jednoznačne Markíza. Tá má výhodu, pretože jej Počasie sa začína pred blokom spravodajstva. Počasie sa vysiela v úvode primetime, keď je najväčší nárast celkovej sledovanosti.

Skryť Vypnúť reklamu

JOJ a STV ho vysielajú často takmer v rovnakom čase, okolo 19:20. „Sledovanosť Počasia v TV JOJ ovplyvňujú najmä dĺžka reklamného šotu pred ním a protiponuka ostatných televíznych staníc,“ hovorí Ľudovít Tóth z JOJ.

Na to, aká je sledovanosť Počasia majú vplyv počasie, ale aj ročné obdobia. Menej sledované je v lete, viac v zime. „Znamená to, že v polhodine, keď sa Počasie vysiela, sa celková sledovanosť v priebehu roka pohybuje v rozpätí od 19,6 percenta (júl) do 38 percent (január, február),“ hovorí Narcis Liptáková z Markízy.

Záujem divákov s vekom rapídne stúpa. Kým u žien do 49 bola sledovanosť na Markíze okolo 12,6 percenta, u žien starších ako 50 rokov to bola až trojnásobná sledovanosť ­ 37,5 percenta. Počasie sa sleduje skôr v dedinách a menších mestách.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 598
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 725
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 517
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 757
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 947
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 654
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 966
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 508
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 194
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 956
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.