BRATISLAVA. Logá pre Slovenský rozhlas približne za 970-tisíc korún pripravila reklamná agentúra Viktor Leo Barnett, ktorá vyhrala konkurz. Niektorí členovia Rozhlasovej rady, napríklad Michal Dzurjanin, hovoria, že sú to zbytočne vyhodené peniaze.
Naposledy sa všetky logá menili pred dvoma rokmi. Zmenu vtedy sprevádzala veľká reklamná kampaň, ktorá mala zvýšiť počúvanosť rozhlasu. Na jeseň 2004 investoval rozhlas aj do rebrandingu jedného z okruhov Rádia_FM. Aj jeho logo sa dnes výrazne mení.
Logá okruhov sú prakticky identické, vychádzajú akoby zo štvorcového pôdorysu pyramídy, okrem názvu stanice sa líšia iba farebnosťou - svetlomodrá patrí Rádiu Slovensko, žltá napríklad Devínu, svetlozelená Regine.
Každý okruh je v novej kampani aj jednoslovne charakterizovaný. Rádio Slovensko ako informačné rádio, Rádio FM ako hudobné, Devín ako umelecké, Patria ako národnostné.
Vedenie rozhlasu chce každý okruh prezentovať navonok ako samostatné rádio. „Je to rozhodnutie manažmentu,“ povedala riaditeľka rozhlasu Miloslava Zemková. Hovorí, že zmenu mala aj v projekte, s ktorým sa prihlásila do výberového konania, rade o logách hovorila niekoľkokrát a nevidí dôvod sa tomu ďalej venovať.
Autor: hr, zu