Filmovej dokumentaristke prekážali politické tlaky, za námestníka jej najsilnejšia strana vo vláde vnucovala človeka, ktorého nechcela.
Bola v ministerskej funkcii a zaskočili ju politické tlaky. Otázka „Na čo tam teda liezla?“ je namieste.
Třeštíkovej intermezzo je ďalším trapasom nepolitickej osobnosti, ktorá s čistými úmyslami skočí do politického chomúta, a vzápätí ho strasie, aby sme sa dozvedeli, čo dávno vieme. Že politika je nečistá.
„Je to citlivá dáma,“ vysvetľoval Jiří Čunek, šéf strany, ktorá ju nominovala.
Nebolo by však múdre len tak nad Třeštíkovou mávnuť rukou. Je to skvelá dokumentaristka. Rozoznáva dôležité od nepodstatného, slušné od nepoctivého. To všetko o nej prezradili jej dokumenty i témy, ktorým sa venuje. Spomeňme cyklus Ženy na prelome tisícročia, osudy mladistvých delikventov Povedz mi niečo o sebe (1992 - 1998) a najnovšie dielo o osude českých Židov v Osviečime.
Keď odchádza z ministerstva kultúry slušný človek, je to pre verejnosť správa s výpovednou hodnotou. Třeštíkovej zrejme laškovanie s politikou odpustia aj diváci dokumentu Manželské etudy.
Zachytáva časozbernou metódou život párov počas 20 rokov.
Vznikol tak jeden z najsilnejších dokumentov o medziľudských vzťahoch, dobe a o tom, ako doba ovplyvňuje partnerské vzťahy.
Pre Třeštíkovej divákov je jej rezignácia asi dobrá správa. Je len dobre, že režisérka v politike nebude zabíjať svoj čas.