BRATISLAVA. Klienti bánk vlani vo väčšej miere využívali služby internet bankingu. Len v Slovenskej sporiteľni 377-tisíc klientov vrátane firiem, čo je o tretinu viac než v roku 2005. Podobný počet klientov s internet bankingom bol vlani aj vo VÚB banke, medziročne sa zvýšil o 13 percent. „Internet banking v súčasnosti využíva okolo 40 percent klientov. Vlani sme zaznamenali nárast o viac ako 20 percent,“ povedala Terézia Copláková z Tatra banky.
Stúplo počet transakcií cez internet banking. V sporiteľni bol vlani v medziročnom porovnaní takmer dvojnásobne vyšší a dosiahol 68 miliárd korún. Vo VÚB sa zvýšil z 50,5 miliardy na 82,5 miliardy. „Transakcie zadané elektronicky tvoria až 85 percent všetkých platieb,“ povedala hovorkyňa VÚB Alena Walterová.
Viac než polovica klientov vo väčšine bánk využíva internet banking na aktívne operácie, napríklad na rôzne prevody. „Predovšetkým na tuzemský platobný styk, na jednorazové a trvalé platobné príkazy,“ povedal vedúci odboru platieb a elektronického bankovníctva sporiteľne Michal Grajcar.
Klienti si však cez internet otvárajú aj bežné účty, termínované vklady či investujú do podielových fondov.
Banky pripisujú nárast počtu užívateľov internet bankingu najmä vyššiemu pokrytiu internetom a nárastu mobilnej komunikácie.
Okrem toho transakcie uskutočnené elektronicky sú podstatne lacnejšie než v pobočkách bánk.
Internet banking je rozšírený najmä medzi ľuďmi od 18 do 40 rokov, ktorí sú prevažne z krajských a iných väčších miest.
Autor: of