Slovenský preklad zodpovedá pôvodnému titulu len zhruba, ale ani české Dveře dokorán nie sú výhra. Napokon, pod názvom Breaking and Entering len od roku 1984 vzniklo päť rôznych filmov!
Príbeh tiež neoslní: firmu architektov Willa (Jude Law) a Sandyho (Martin Freeman) v londýnskej štvrti King's Cross viac ráz vykradnú. Polícia je pomalá, nuž majitelia sami striehnu na kradošov. Will jedného z nich stopuje až domov – a podľahne čaru jeho matky, utečenkyne z Bosny, krajčírky Amiry (Juliette Binoche). Keď napokon svojrázny detektív Bruno (Ray Winstone) páchateľa nájde, Will stojí pred dilemou. O to ťažšou, že už roky žije so Švédkou Liv a vychovávajú autistickú dcéru.
Zvláštnym a originálnym robí tento film absencia tradičných filmových atrakcií – s výnimkou hereckých hviezd. Realistická komorná dráma necháva priestor i vedľajším postavám a mestskej štvrti. Je preto pôsobivejšou sondou do súčasného európskeho veľkomesta ako Frearsova Špina Londýna, kde utečenkyňu z Turecka hrala iná slávna Francúzka – Audrey Tautou. Motívy zložitej sexuality zasa poukazujú na Intimitu Patrice Chéreaua.
Anthony Minghella dokázal všetky zdanlivo nesúrodé, nepôvodné prvky utriediť a poprepájať do funkčného celku. Slušné herecké výkony paradoxne oslabuje práve hviezdna sláva účinkujúcich: Jude Law ani Juliette Binoche nepresvedčia, že sú jednými z nás, obyčajní chybujúci ľudia a Martin Freeman ešte dlho zostane Arthurom Dentom zo Stopárovho sprievodcu po galaxii.
Minghella presviedča, že i zdanlivo všedný život je plný veľkých drám. Vidí a rozozná ich však iba ten, kto chce a vie.