Režisér, dramatik a herec Arnošt Goldflam vlani v pražskom divadle Archa odštartoval úspešnú sériu monodramatických predstavení pod názvom Masochista. V týchto dňoch sa vracia na scénu ako Voyeur 001, opäť v niekoľkých pokračovaniach. Divákom ponúka rozprávanie o svojom údajnom známom Jendovi Masochistovi Selbstquaelerovi, ktorý sa mu bez zábran zveruje so svojimi príhodami o rôznych ľuďoch, rodine. Predstavenie je napoly pripravené, napoly improvizované. Smutnosmiešne príhody, zážitky či 'klepy' v podaní skúseného divadelníka, rozvíjané na mieste podľa situácie a atmosféry, plynú hladko, s istotou. Goldflam ako hlavná postava divadla jedného herca citlivo pracuje s humorom a s reakciami publika, takže divák sa vôbec nemusí trápiť tým, či je všetko naozaj pravda, výmysel alebo iná cimrmanovčina, teda, či klame Goldflam, jeho postavy, alebo život.(ea)
Čerstvý pokus o lietanie
Pražské Divadlo v Dlouhé, ktorého časť súboru tvoria už roky herci pôvodom zo Slovenska, uviedlo v týchto dňoch premiéru hry bulharského autora Jordana Radičkova s názvom Pokus o létání. Režisér Jan Borna v ňom až na jednu výnimku zamestnal celý pánsky súbor posilnený o technikov. Pôvodne vraj hľadal text pre ženskú časť súboru, ale vyšlo mu to naopak.
Príbeh sa odohráva kdesi v horách, kde muži nájdu zatúlaný vojenský balón, chcú ho chytiť a poryvmi vetra sa dostanú nad vojnou zmietaný Balkán. V balóne je zhmotnená metafora túžby. Autor scénickej hudby sa inšpiroval balkánskou dychovkou.
Text hry má zvláštnu štruktúru, chýba hlavný hrdina. Na scéne je neustále jedenásť až pätnásť postáv, ktoré vo svojich replikách nenadväzujú na tú predchádzajúcu. Zaujímavé sú aj scénické poznámky, pripomínajúce opis výpravného amerického veľkofilmu.