Autormi námetu a koncepcie sú hudobný skladateľ Marek Piaček a herečka Monika Horná. Prvým impulzom boli kartičky zo začiatku minulého storočia s kresbami sokolských zostáv a notami klavírnych pochodov.
„Objavili sme aj zbierku časopisov Pražský týždeň z 30. rokov. Zistili sme, že štvrtina ich obsahu sa venovala sokolskému hnutiu, pretože tesne pred vojnou sa pripravoval všesokolský zlet,“ hovorí Piaček, ktorý spolu s protagonistami predstavenia uchopil históriu sokolského hnutia od jeho počiatkov. „Zakladateľ Miroslav Tyra sa zaoberal náboženstvami. Sokolské hnutie je svojím spôsobom náboženstvo založené na kulte tela a gréckej kalokagatii.“
Predstavenie je zložené z niekoľkých klasických sokolských mužských a ženských zostáv. Bez ohľadu na pohlavnú charakteristiku sú interpretované tanečníkmi aj tanečnicami. Jednou z línií sú poloimprovizačné tanečné sóla, sprevádzané živou hudbou, ďalšou tanečné duety a spevácki, hudobní či športoví sólisti. Objaví sa napríklad jogista Juraj Gajdoš či držiteľ svetového rekordu v silovom žonglovaní Ľubomír Majstrák. „Predvádza svoju zostavu za sprievodu ťažkej sólovej skladby pre violončelo v podaní Eugena Procháca. Divák pocíti, že ich scéna je mimoriadne náročná,“ vraví Piaček. V predstavení sa objavia aj krátené texty zo spomínaných časopisov, preložené do slovenčiny.
„Hudba mala byť pôvodná, ale väčšiu časť napokon tvoria nové skladby,“ hovorí Piaček, autor hudby, a oceňuje, že na javisku vystupujú živí muzikanti. V budúcnosti by predstavenie mali obohatiť básne Kataríny Kucbelovej zo zbierky Šport.