Prekvapivých detailov, ktoré na seba rozkmotrená dvojica Kocáb/Pavlíček v posledných mesiacoch povedala českým médiám, však bolo oveľa viac.
Samozvaný šéf
„Michael začína vo Výběre veliť. To mi prekáža,“ priznal vlani v júni Lidovým novinám Michal Pavlíček. Bolo to krátko pred jeho sólovým vystúpením v hale pražskej Sazka Areny, kde jeho vstupu do Beatovej siene slávy asistovali takmer všetky dôležité osobnosti jeho kariéry, ale Kocábovo meno na plagátoch chýbalo.
Pavlíček vtedy vysvetlil, že vzájomná komunikácia už dlho viazne. Podľa neho sa Kocáb začal hrať na kapelníka a tri mesiace mu neodpovedá ani na esemesky.
V nedávnom rozhovore pre Filter naopak kritizoval Kocáb Pavlíčka za to, že ho na koncert nepozval, napriek tomu zaradil do programu piesne Pražského výběru. Určite by si odvtedy záujemcovia o dianie v Pražskom výběre museli skladať obrázok z dvoch často protichodných názorov.
Podľa Pavlíčka je na vine rozchodu Kocáb, ktorý porušil slovo dané na schôdzke s Václavom Havlom ako prostredníkom, ktorú Pavlíček zorganizoval vlani v júni.
Ako tvrdí Pavlíček s Čokom, vo svojom vyhlásení z minuloročného novembra, sa aktéri schôdzky sa dohodli, že sa Pražský výběr v pôvodnej zostave zíde po roku, teda v júni 2007, kde bude riešiť svoju spoločnú budúcnosť. V ten istý novembrový deň však pozval Michael Kocáb novinárov do štúdia, aby im predstavil „legendárnu skupinu v novom zložení“, teda Pražský výběr II.
Kapela alebo muzikál!
Podľa Kocába vyprovokovala zmenu v zložení kapely Pavlíčkova a Čokova nulová lojalita ku kapele. „Michal komponoval prvý muzikál, potom druhý, potom musel s BSP, potom musel s Načevom, potom One Season Band, potom mohol, ale to nemohol Vilém, pretože skúšal muzikál za muzikálom,“ opisuje Kocáb v časopise Filter, ako mu dochádzala trpezlivosť. Kocáb navyše predpokladá, že má na názov Pražský výběr nárok, pretože sa tak volala jazzrocková kapela, ktorú založil už v 70. rokoch.
Žeby sa s jazzrockom len ťažko preslávil v takej miere, už nespomína. Ani to, že svoj prerod na pestrofarebného rockera potreboval Pavlíčka, teda čerstvo nadšeného z hudobných klubov pri návšteve v Anglicku.
Celá situácia okolo sporov o roky sporadicky fungujúcu kapelu pripomína spor o dedičstvo po výstrednom strýkovi, či priamo porciovanie nebožtíka. Aký mu Kocáb skutočne dokáže vdýchnuť nový život, sa ukáže už čoskoro.
Autor: Petr Vizina, Lidové noviny