Od kampane sa očakáva aj pozitívny vplyv v oblasti cestovného ruchu. Najbližšie štyri mesiace odvysiela televízia dva 40-sekundové klipy 507-krát. Srbskú vládu stála reklama pol milióna dolárov. Zrejme sa nechala inšpirovať susedmi z Chorvátska a Čiernej Hory, ktoré sa týmto spôsobom zviditeľňujú už dlhšie. Nedávno sa na CNN objavila aj reklama na Bosnu a Hercegovinu.
V Srbsku sa momentálne koná kampaň pred parlamentnými voľbami vypísanými na 21. januára. Šéf vyjednávačov OSN Martti Ahtisaari má po voľbách predložiť svoj návrh budúceho štatútu Kosova - prevažne Albáncami obývanej provincie, ktorá je po vojnovom konflikte v roku 1999 pod správou svetovej organizácie.
Srbsko sa nedarí zbaviť sa nepriaznivého imidžu, ktorý získalo počas krvavého rozpadu Juhoslávie v prvej polovici 90. rokov a v čase bojov s kosovskými separatistami. Imidž im nezlepšuje ani nedostatočná spolupráca s Medzinárodným tribunálom v Haagu. Pre nevydanie hľadaného vojnového zločinca Ratka Mladiča im Brusel dokonca pozastavil asociačné rozhovory.
Autor: rek