Nijaké falošné soby, nijaké triky

Symbolom uplynulých Vianoc sa v Česku stal herec Petr Čtvrt­níček a psík čivava ozdobený falošnými sobími parohami. Prispela k tomu výborná reklama mobilného operátora Vodafone, v ktorej Čtvrtníček s iróniou hovorí: „Ano, mohli jsme pro vás natočit normál

ní vánoční reklamu. A krásnou: umělý sníh, falešní soby a potom nějaká ta vábnička pro nové zákazníky. Jenomže my jsme řekly NE...“

Vodafone navyše konkurentom na ich bilbordoch, svetel­ných paneloch a telefónnych búdkach nasadil parohy, čím ich demaskoval ako „falošné soby“, čo ponúkajú falošné predvianočné sľuby.

Súčasťou kampane bolo ospravedlnenie sa šéfa Vodafone konkurencii. Vraj išlo iba o mikulášsky žartík. Komu - okrem konkurencie - by sa takáto odvážna a vtipná reklama nepáčila?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ironický televízny šot a guerillová kampaň v centre Prahy či Brna vyvolali lavínu záujmu o predmety spojené s touto reklamou (plagáty, nálepky, sobie parohy, vesta, ktorú má v reklame Čtvrtníček na sebe, ba dokonca i o samotné psíky čivava). No, ešte pozoruhodnejšie je, že reklama sa stala predmetom vírusového marketingu. Česi začali parafrázovať Čtvrtníčka i čivavy aj v iných súvislostiach.

SkryťVypnúť reklamu

Falošný sob sa dostal do komiksov a anekdot, v rôznych podobách sa objavil ako tapeta na mobilných telefónoch či počítačoch. Čtvrtníčkova etuda bola parafrázovaná nielen na stužko­vých, ale aj v priamom televíznom vysielaní Česko hľadá SuperStar. Na internete sa objavili „inzeráty“ s titulkom „Mohli jsme pro vás sestavit normální vládu. A krásnou... Ale my jme řekli NE!“ a mnoho ďalších.

Výsledok? Popri „mínusových bodoch“ (konkurencia hrozí žalobami, internetová reklama, v ktorej sú do Čtvrtníčkových úst vložené slová o slabom pokrytí územia signálom Vodafone a pod.) sú tu minimálne dve dôležité aktíva, ktoré Vodafone reklamou získal. Operátorovi sa počas kampane podarilo zvýšiť tržby o 24 percent a – čo je podľa mňa z dlhodobého hľadiska ešte dôležitejšie – podarilo sa mu získať srdcia zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 666
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 435
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 351
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 436
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 657
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 950
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 237
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu