Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky
MÉDIÁ A MARKETING

Nijaké falošné soby, nijaké triky

Symbolom uplynulých Vianoc sa v Česku stal herec Petr Čtvrt­níček a psík čivava ozdobený falošnými sobími parohami. Prispela k tomu výborná reklama mobilného operátora Vodafone, v ktorej Čtvrtníček s iróniou hovorí: „Ano, mohli jsme pro vás natočit normál

ní vánoční reklamu. A krásnou: umělý sníh, falešní soby a potom nějaká ta vábnička pro nové zákazníky. Jenomže my jsme řekly NE...“

Vodafone navyše konkurentom na ich bilbordoch, svetel­ných paneloch a telefónnych búdkach nasadil parohy, čím ich demaskoval ako „falošné soby“, čo ponúkajú falošné predvianočné sľuby.

Súčasťou kampane bolo ospravedlnenie sa šéfa Vodafone konkurencii. Vraj išlo iba o mikulášsky žartík. Komu - okrem konkurencie - by sa takáto odvážna a vtipná reklama nepáčila?

Ironický televízny šot a guerillová kampaň v centre Prahy či Brna vyvolali lavínu záujmu o predmety spojené s touto reklamou (plagáty, nálepky, sobie parohy, vesta, ktorú má v reklame Čtvrtníček na sebe, ba dokonca i o samotné psíky čivava). No, ešte pozoruhodnejšie je, že reklama sa stala predmetom vírusového marketingu. Česi začali parafrázovať Čtvrtníčka i čivavy aj v iných súvislostiach.

Skryť Vypnúť reklamu

Falošný sob sa dostal do komiksov a anekdot, v rôznych podobách sa objavil ako tapeta na mobilných telefónoch či počítačoch. Čtvrtníčkova etuda bola parafrázovaná nielen na stužko­vých, ale aj v priamom televíznom vysielaní Česko hľadá SuperStar. Na internete sa objavili „inzeráty“ s titulkom „Mohli jsme pro vás sestavit normální vládu. A krásnou... Ale my jme řekli NE!“ a mnoho ďalších.

Výsledok? Popri „mínusových bodoch“ (konkurencia hrozí žalobami, internetová reklama, v ktorej sú do Čtvrtníčkových úst vložené slová o slabom pokrytí územia signálom Vodafone a pod.) sú tu minimálne dve dôležité aktíva, ktoré Vodafone reklamou získal. Operátorovi sa počas kampane podarilo zvýšiť tržby o 24 percent a – čo je podľa mňa z dlhodobého hľadiska ešte dôležitejšie – podarilo sa mu získať srdcia zákazníkov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  6. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  7. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  8. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  9. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 7 622
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 381
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 720
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 181
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 217
  6. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 196
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 922
  8. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 842
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 689
  10. Prvá dáma festivalu 1 586
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu