Ak si predplatím P. O. Box, predpokladám že jedinou návštevou pošty vyzdvihnem všetky zásielky: obyčajné, doporučené i balíky. Opak je však pravda. Všetko záleží na tom, či je váš doručovateľ v danom momente na pošte, alebo akú náladu majú úradníčky za priehradkou. Ak si v P. O. Boxe nájdete oznámenie o uložení zásielky, ešte to neznamená, že ju aj dostanete. Problémom je, že doručovateľka má so sebou na obchôdzke formulár, ktorý musíte podpísať – ak na pošte nie je, zásielku vám nevydajú. Môžete skúsiť večer alebo na druhý deň. Dnes som zažil ďalšie prekvapenie. Oznámenie o uložení zásielky informuje o balíku, pri priehradke však nič nedostanem. Prečo? Vraj nie je možné do počítača zapísať prevzatie, kým sa doručovateľka nevráti z rajóna.
Ako je to možné? Bývam predsa v rajóne, v ktorom sa balíky nedoručujú – ľudia si ich musia vyzdvihnúť na pošte. Nikdy mi nebola doručená ani obyčajná listová zásielka, ktorá obsahovala niekoľko CD nosičov alebo knižku – vraj je priťažká. Opäť ma čaká zdržanie. Na webe slovenskej pošty sa medzi výhodami P. O. Boxu uvádza aj „nemusíte čakať na doručovateľa“. V skutočnosti musíte. Prečo musí zákazník Slovenskej pošty doplácať na to, že logistika firmy je neefektívna a nepočíta so situáciami, ktoré sa každodenne stávajú?
Doplnené o niekoľko dní
Zázraky sa dejú - dokonca i vo veľkej inštitúcii, akou je Slovenská pošta. Akoby šibnutím čarovného prútika sa mnohé zmenilo. V P. O. Boxe už nenachádzam malé žlté tlačivá ohlásenia o uložení zásielky, ale oznámenie vytlačené na ihličkovej tlačiarni z počítača. Znamená to, že zaistiť okamžitú dostupnosť zásielok nie je jednoduché. Niektorý z pracovníkov pošty musí zásielky zapísať do počítača, vytlačiť k nim sprievodnú dokumentáciu a jeden z dvoch výtlačkov musí vložiť do poštového priečinka.
Teraz môžem povedať, že služby dosahujú špičkovú úroveň, akú človek pri prečítaní webu pošty očakáva - blízky kontakt s poštou, zásielky v každej chvíli, žiadne čakanie a opakované chodenie na poštu.
Plynie z toho ponaučenie: nesnažte sa za každú cenu na pošte pri priehradke hádať. Použite zákaznícku linku dostupnú e-mailom na zakaznickyservis @slposta.sk a veci sa dostanú do pohybu rýchlejšie, ako si myslíte. A ak by to náhodou nepomáhalo, stále tu máme blogy.
gigel.blog.sme.sk