m sa ceny následne zvýšia.
Textilná firma C&A, predajca obuvi Deichmann či obchod s elektronikou Conrad poskytujú zákazníkom podľa internetového denníka Spiegel Online „cenovú garanciu“, že zvýšenie DPH nepremietnu do cien ponúkaných produktov.
Nábytkársky gigant Ikea zasa vyhlasuje, že zvýšenie DPH posúva o mesiac na prvého februára. Reťazce Media Markt a Saturn poskytujú dočasne 19-percentnú zľavu, ale iba v jednotlivých dňoch na vybrané skupiny výrobkov.
Všeobecne platí, že pre mnohých predajcov je zvýšenie DPH vhodnou príležitosťou na zlepšenie imidžu. Zľavami chcú presvedčiť spotrebiteľov, že majú na srdci ich blaho – hlavne ich peňaženku. Na druhej strane však stojí skutočnosť, že nemilosrdná konkurencia neumožňuje predajcom, aby ihneď v januári prevaľovali vyššiu DPH na zákazníkov.
Spolkový zväz spotrebných centrál pritom poukázal na skutočnosť, že viac ako dve tretiny obchodníkov strategicky prispôsobili ceny na vyššiu DPH už v roku 2006, takže teraz môžu začas viesť „rabatovú vojnu“. Samozrejme, že pred zvýšením DPH došlo aj k všelijakým trikom, keď niektorí výrobcovia napríklad znížili kvalitu produktov alebo zmenšili obsah balenia a takéto výrobky ponúkali za rovnakú cenu.
Podľa prezidenta Zväzu nemeckého maloobchodu Hubertusa Pellengahra budú môcť obchodníci premietnuť v dôsledku konkurenčného boja približne iba tretinu zvýšenej DPH do predajnej ceny. Zvyšok musia stráviť sami racionalizačnými a úspornými opatreniami. Podľa Pellengahra potrvá „rabatová vojna“ ešte v januári. Vo februári sa veľká väčšina nemeckých predajcov bude usilovať pozvoľna zvýšiť ceny a definitívne ich prispôsobiť novej DPH.