V Nemecku sa začala rabatová vojna

Nemeckí maloobchodníci sa usilujú udržať zákazníkov v nákupnej nálade napriek zvýšeniu DPH o tri percentá od prvého januára. Ceny niektorých výrobkov sa dokonca oproti vlaňaj­šku znížili. Otázkou zostáva, dokedy táto „rabatová vojna“ potrvá – a akým tempo

ILUSTRAČNÉ FOTO SME – MIRKA CIBULKOVÁILUSTRAČNÉ FOTO SME – MIRKA CIBULKOVÁ

m sa ceny následne zvýšia.

Textilná firma C&A, predajca obuvi Deichmann či obchod s elektronikou Conrad poskytujú zákazníkom podľa internetového denníka Spiegel Online „cenovú garanciu“, že zvýšenie DPH nepremietnu do cien ponúkaných produktov.

Nábytkársky gigant Ikea zasa vyhlasuje, že zvýšenie DPH posúva o mesiac na prvého februára. Reťazce Media Markt a Saturn poskytujú dočasne 19-percentnú zľavu, ale iba v jednotlivých dňoch na vybrané skupiny výrobkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všeobecne platí, že pre mnohých predajcov je zvýšenie DPH vhodnou príležitosťou na zlepšenie imidžu. Zľavami chcú presvedčiť spotrebiteľov, že majú na srdci ich blaho – hlavne ich peňaženku. Na druhej strane však stojí skutočnosť, že nemilosrdná konkurencia neumožňuje predajcom, aby ihneď v januári prevaľovali vyššiu DPH na zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Spolkový zväz spotrebných centrál pritom poukázal na skutočnosť, že viac ako dve tretiny obchodníkov strategicky prispôsobili ceny na vyššiu DPH už v roku 2006, takže teraz môžu začas viesť „rabatovú vojnu“. Samozrejme, že pred zvýšením DPH došlo aj k všelijakým trikom, keď niektorí výrobcovia napríklad znížili kvalitu produktov alebo zmenšili obsah balenia a takéto výrobky ponúkali za rovnakú cenu.

Podľa prezidenta Zväzu nemeckého maloobchodu Hubertusa Pellengahra budú môcť obchodníci premietnuť v dôsledku konkurenčného boja približne iba tretinu zvýšenej DPH do predajnej ceny. Zvyšok musia stráviť sami racionalizačnými a úspornými opatreniami. Podľa Pellengahra potrvá „rabatová vojna“ ešte v januári. Vo februári sa veľká väčšina nemeckých predajcov bude usilovať pozvoľna zvýšiť ceny a definitívne ich prispôsobiť novej DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 729
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 531
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 059
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 678
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 640
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 229
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 893
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu