právneho kraja.
Podľa jeho slov sa výmerom zmenili maximálne ceny jednosmerných obyčajných a zľavnených lístkov do vzdialenosti 100 kilometrov. „Najvýraznejší nárast je na kratších vzdialenostiach. Za cestovný lístok do 4 kilometrov sa cena zvyšuje o tri, od 5 do 7 kilometrov zaplatia cestujúci maximálne o štyri koruny viac,“ povedal Toman. Pri vzdialenostiach od 36 do 100 kilometrov sa ceny už nezvyšovali.
„Mierne zvýšenie cien uprednostnil kraj pred alternatívou radikálneho rušenia niektorých spojov,“ povedal Toman. Dopravné podniky nemusia siahnuť po maximálnych cenách, cestovné môže byť aj nižšie, ako je vo výmere.
Jeden z dopravcov SAD Trenčín však zrušil niektoré nerentabilné spoje. Napríklad obyvatelia Iliavky, ktorá je mestskou časťou Ilavy, prišli o tri autobusové spoje cez víkend. Ľudia ich využívali na cestovanie do zamestnania, teraz sa boja, že prídu o prácu. V dedine žije 128 obyvateľov a iba zopár z nich má auto. Do sedem kilometrov vzdialenej Ilavy musia ísť pešo alebo si zavolať taxík.
Podľa hovorkyne SAD Trenčín Ivany Strelcovej Iliavka nebola jediná, kam prestali premávať niektoré autobusy. Došlo k redukcii spojov v objeme asi 100tisíc kilometrov ročne. Nie je to ani pol percenta všetkých výkonov, ktoré predstavujú 15 miliónov kilometrov.
Autobusy zrušila SAD aj do Vršatského Podhradia v okrese Ilava. Na autobus do Pruského to je sedem kilometrov.