Povedal to Adame, ktorý považuje tvrdenia o tom, že nové vedenie je proti variantu diaľnice cez mesto, za hlúposť. Podľa jeho slov do ustanovujúceho zasadnutia mestského zastupiteľstva 29. decembra je ešte stále primátorom Ľuboš Lackovič, Adame bude vo vedení až po tomto dátume.
Pred štyrmi rokmi by sa snažil o zmenu trasy, no teraz je už variant schválený mestom a je nemenný. „Už to malo byť hotové,“ dodal Adame.
So stavebnými prácami na diaľnici cez Považskú Bystrici by sa malo začať na budúci rok. Prvá časť takmer desaťkilometrového diaľničného úseku Sverepec – Vrtižer by sa mala začať stavať v marci 2007, druhá časť v júni tohto istého roka.
Dokončenie stavby odhaduje Národná diaľničná spoločnosť na jún 2010. Štátna expertíza odhadla náklady výstavby na 10,6 miliárd bez dane.
Diaľnicou cez Považskú Bystricu sa zaoberá Najvyšší súd, na ktorý sa odvolali dve považskobystrické občianske združenia a 14 obyvateľov mesta po tom, čo krajský súd v Trenčíne zamietol ich žalobu. V nej napadli práve územné rozhodnutie, ktoré povolilo variant diaľnice estakádou ponad Považskú Bystricu. Územné rozhodnutie schválilo mesto. Po tom, čo ho potvrdil Krajský stavebný úrad v Trenčíne, sa občania obrátili na súd.
Aktivisti sa opierali najmä o Správu o hodnotení vplyvov na životné prostredie z roku 2001, kde ministerstvo životného prostredia neodporúča vybraný variant ponad mesto. Zo siedmich variantov MŽP odporučilo tri, medzi ktorými schválený nebol. Riaditeľka kancelárie Najvyššieho súdu SR Eva Rupcová informovala, že pojednávanie v tejto veci zatiaľ nevytýčili.