Mosného získal v tejto sezóne na majstrovstvách Európy 7. miesto. Na svetovom šampionáte na Kréte skončila 12 metrov dlhá slovenská jachta dokonca piata.
"Bola to vydarená sezóna. Prípravu na tú novú sme začali už v novembri a plánujeme kúpiť novší typ lode, ktorý stojí 300 tisíc eur. Všetky národné federácie posilňujú svoje flotily a my nechceme stratiť kontakt so špičkou," vysvetlil Peter Mosný. Ak sa podarí zohnať peniaze na novú loď, bude rozpočet tímu 11 miliónov, inak postačí suma jeden a pol milióna. Mala by stačiť na pokrytie nákladov na účasť na všetkých dôležitých regatách v budúcej sezóne. Staršia loď, ktorá je celá vyrobená z karbónu by ostala k dispozícii druhej posádke. Tá bude tvoriť B-tím Slovenska.
Člen First Yacht Club Sobrance Peter Mosný je momentálne, ako vraví, jachtárom na plný úväzok. Tak ako po tom túžil od malička. Tvrdí, že úspech na svetovom šampionáte nepatrí len jemu, ale celej osemčlennej posádke. "Vždy v konečnom dôsledku záleží výsledok od ľudí v tíme, ja sa ich snažím skoordinovať. Ak to funguje, môžeme uspieť. Starší jachtári vravia, že dobrý kapitán potrebuje okrem dobrej posádky cit pre vietor, veľké skúsenosti a šťastie."
V námornom jachtingu celkom neplatí, že kto si kúpi najlepšiu loď, musí aj vyhrávať. Špičkové technické zázemie iba predurčuje k víťazstvám. Každá loď má svoj hendikep, podľa neho sa výsledné časy v cieli prepočítavajú a tak môžu uspieť viacerí. Nie je zriedkavé, že na vrcholnom podujatí sa do jednej minúty vtesná aj sedem posádok.
"Kvalita lode je, samozrejme, dôležitá, ale treba mať veľa ďalších odborných vedomostí, napríklad z meteorológie." Dôležitá je aj fyzická kondícia, skúsenosti z jazdy na morských vlnách a to všetko sa musí premietnuť do taktiky. "Svetový šampionát trval štyri týždne, takže bol náročný aj psychicky. Najmä keď sa nám zo začiatku nedarilo. Aj z dlhodobého hľadiska je jachting beh na dlhé trate. Ja sa mu venujem už tridsať rokov, teraz mám štyridsať a stále neviem všetko," dodal Mosný.